Drogy - těhotenství
zen
Dobrý den, mám na Vás otázku. Jsem ve 3. měsíci těhotenství. Na to, že jsem v jiném stavu jsem přišla nedávno. Problém je v tom, že patřím k tzv. rekreačním uživatelům drog. Frekvence užívání je max. 1x do měsíce (tableta extáze+ "čára" pervitinu), jsem abstinent. Bohužel naposledy jsem drogy užila před 2 měsíci, kdy už bylo dítě počato. Dítě si chceme s manželem nechat, máme ale obavy, aby nemělo nějaký defekt. Samozřejmě s drogami definitivně končím. Jak velká je pravděpodobnost, že se mi narodí zdravé dítě. Pokud by se zdravé nenarodilo, bude mít poškození spíše tělesné nebo psychické. Velmi Vám děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bc. Barbora Sládková
Dobrý den, v prvé řadě vám gratuluji a přeji vše nejlepší! K vašemu dotazu: je obecně známo, že v tzv. prvním trimestru těhotenství (prvních třech měsících)je nejvyšší riziko poškození plodu - nechci vás tím ale strašit, to platí pro KAŽDOU ženu! Co se týká užívání drog v těhotenství, dá se říci že drogy mají na plod/dítě stejný vliv jako na matku - u pervitinu je to jakási aktivace,nabuzení. Užívání extáze může vést k poškození plodu - zejména zvýšená teplota, která je pro plod obecně škodlivá. Jaká je pravděpodobnost poškození dítěte si netroufám tipnout, znám mnoho drogově závislých matek jejichž děti nemají žádné následky na druhou stranu také vím, že ženy užívající drogy častěji potrácejí. Proto se znovu vracím k přání na začátku odpovědi: přeji vám aby se vám narodilo zdravé dítě. Ještě k doplnění informací: tělesné poškození plodu by se popřípadě objevilo při pravidelných ultrazvukových vyšetřeních a něco pro vás - při jakýchkoli potížích s abstinencí se můžete obrátit na Dr. Preslovou v Denním stacionáři SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel:220 803 130 nebo 266 711 211. Nashledanou Bára