nemoce
Honzicek
Dobry den, chtel bych vedet, jake jeste nebezpecne nemoci krome HIV a zloutenek se daji prenest jehlou mezi narkomany a jestli ano, tak jake a jak moc jsou nebezpecne a rozsirene. Dekuju.

Odpověděl: Jakub Minařík
Mimo HIV a žloutenek C, B, A existuje spousta různých onemocnění. Jednak se může jednat o poškození fyzikálně-chemického rázu - sem patří třeba aplikace roztoku o jiné kyselosti, nebo osmotickém tlaku do žíly - následuje poškození jejího vnitřního povrchu - může vzniknou zánět - na něm se může vytvořit krevní sraženina - ta se utrhne - ucpe plicní řečiště - když to bude velkej trombus - selže vám srdce - spousta malejch zas může způsobit to, že se začněte pomalu, ale jistě a neodvratně dusit. Totéž, když se děje v tepně znamená ucpání krevního řečistě v nějakém orgánu - a tím i lokální smrt. Říká se tomu infarkt a nejznámější je to v srdci - ale může se to dít leckde - třeba v ledvinách, plicích, mozku (mozková mrtvice), ... I jiné infekční nemoci, než HIV a VH jsou riziko - nejčastěji se uplatňují bakterie - vzniká absces, nebo flegmona - to je infekce která většinou začíná v místě vpichu - asi to znáte - udělá se měká bulka naplněná tekutinou a máte absces. Flegmona je jazykovitě šířící se zarudnutí, dost to bolí, bejvá při tom teplota, celkově je to o dost horší, bez antibiotik se to většinou nezvládne, pokud s tím dorazíte do nemocnice pozdě, amputuje se. Sepse je stav kdy bakterie, plísně kolují v krvi, bývá vysoká horečka, mikroby se můžou někde uhnízdit a udělat tam zas absces, nebo flegmonu - některé mají zvláštní záliby - třeba jedna plíseň se třeba ráda zahnizďuje v oku, udělá tam absces a oko se pak musí vyjmout. Je to sice celkem vzácné, ale už jsem to viděl. Byla by toho ještě spousta, tohle je jen pár příkladů. Ona injekční aplikace není žádná sranda. V medicíně se injekční roztoky připravují ve sterilních provozech, kde chodí lidi ve skafandrech, aby to co bude v ampulích bylo zaručeně nezávadné. Ve srovnání s injekční aplikací na ilici je to celkem rozdíl, co?