Mudr. Minaříkovi
Klára
Brala sem dva roky perník. Bez přemejšlení začla a bez přemejšlení zkončila, ze dne na den. Dva roky abstinuju. Nikdy sem ale nepila, nekouřila ani cigarety ani trávu. A o tu jde. Láká mě. Možná je to směšný, že o nic nejde."trávu kouří každej", ale nebojím se že by se pak mohla objevit chuť na něco tvrdšího, mám jenom strašnou chuť na trávu, kterou sem nikdy nepoznala.Chtěla bych vědět jestli si myslíte, že je to "norma" sem tam zahulit. A jestli neni smesny, ze sem nikdy nepila, nekourila a tak...

Odpověděl: Jakub Minařík
To, že jste nepila a nekouřila a nehulila směšný není. Myslím, že v dnešní společnosti, kde chlastá, hulí a kouří skorem každej, je to celkem výkon. Vaše zkušenost, resp. užívání pervitinu na tom nic nemění. A taky si myslím, že sem tam zahulit není norma. Je to způsob, jak se dnes chová spousta lidí, ale že by to bylo moudré, to se mi nezdá. Ve vašem případě, a to je myslím to co vás zajímá, bych hulení hodně vážil. To proto, že máte zkušenost s pervitinem, možná máte za sebou i závislost. Vaše obava, že hulení může spustit chtě na užívání drog je oprávněná a může k tomu celkme snadno dojít. Dost tomu i nahrává situace, že jste jinak abstinent - intoxikace se změněným stavem vědomí může velmi snadno vyvolat impulsivní reakci k užití něčeho jiného. Možná ne hned napoprvé, ale při opakovaném užití rozhodně. Ona se vám vkrade do mysli taková otázka, "co je na tom vlastně špatného" a taky "proč bych s tím měla mít problém, když hulí všicí" a od takových otázek je jen krůček k tomu ptát se na něco podobného s pervitinem. Takže - jestli mohu mít doporučení - dobře si to s tou trávou rozmyslete. Mohlo by to mít blbé následky. Jinak - K tomu, že asbtinujete a fungujete blahopřeju a držím vám palce. :-)