Alkoholička
Honza
Dobrý den prosím o radu jak pomoct své manželce, už dlouho pije alkohol, nadává mi a naším dětem. Je v domácnosti nic jí nebaví. Nadává dětem. Pije od rána, bohužel už nic nejí, hubne, jen pije a pije. Vyhrožuje mi že se se mnou rozvede, atd. Když se napije více je agresivní co mám dělat. Vše trpím kvůli dětem, nechci rozvod, bojím se že bych přišel o mě děti, které milují a mám je rád. Já pracuji doma vše dělám, Peru, uklízím, vozím děti ze školky do kroužku, ona nedělá vůbec nic, jen pije a spí a zas pije jak se obudi. Co mám dělat je to neúnosné samé výčitky proti mě, pořád telefonuje kamarádkám a pomlouva mě jaký jsem hajzl, debil atd.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Honzo,
díky za otázku.
Popis vaší situace je nehezký. Život s člověkem, který nadužívá alkohol, bývá těžký.
Píšete, že má kamarádky. Má jistě také širší rodinu. Není pravděpodobné, že by popisované chování včetně agrese vůči vám a dětem ostatní neviděli a nevadilo jim. Zkuste se s nimi spojit a na manželku společně vyvinout takový tlak, aby se rozhodla se svým problémovím pitím něco dělat.
Někdy se člověk s alkoholem rozloučit nedokáže. Pak nastává moment, kdy je jeho/jejímu okolí lépe bez něho/ní. Alespoň potom nemůže ohrožovat blízké kolem sebe. Není tak jiné řešení, nežli rozpad vztahu, rodiny. Není pravděpodobné, že by soud za vámi popisované situace svěři děti do péče závislé a agresivní osoby. Někdy stačí tímto jen pohrozit.
Pokud chcete, napište, odkud jste, které krajské město máte nejbůlíže. Mohu vám potom doporučit konkrétní odborné pracoviště, kde byste mohl své obavy konzultovat.
Stačí takto?
Jakub Chudomel