Už to dlouho nevydržím..
Unknown
Dobrý den,
asi mi z toho jebne. Mám chutě jako kráva. Ty vole, je to síla. Je mi 23 let. Mám za sebou několik léčeb v PL a v TK. Všechno se zdá zbytečné. Kurva už. Do toho mám PAS...Jsem nyní v DC v Brně, ale všechno stojí za prd. Život bez drog je nudný.
Navíc když nyní nefetuji, tak mám zase chutě si půjčit peníze od banky a jít hrát hazard, investovat atd..Prostě potřebuji nějakí vzrušení. Taky mě přepadají suicidální myšlenky. Když nemohu fetovat, tak se předávkuju fentanylem a bude. Mám taky dost psychiatrických diagnoz. Tvl, proč je život tak strašně napiču.
Chybí mi drogy, nezvládám normální život. Nechci chodit zbytek mého života do nějaké nudné práce.
Diky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
jsem ráda, že píšete. Chápu to tak, že jste nešťastný/á z toho, co se děje. A máte pravdu v tom, že samotná abstinence není zárukou spokojeného života. Na tom musí člověk pracovat celý život. A někdy je to docela dřina. Vy máte situaci o to komplikovanější, že máte několik psychiatrických diagnoz. Drogy pro vás nejspíš byly cestou, jak ustát představu nudné budoucnosti, jak před všemi těmi diagnozami utéct a nemuset nic řešit. Rozumím tomu, že máte obrovské chutě a máte pocit, že je všechno napiču, uvažujete o sebevraždě, hazardu ... prostě útěku z reality, která je pro vás těžká.
Kolečko léčby, naděje a znovu návratu do drog, jste si prošel/la už několikrát. Víte, co vás čeká. A možná po tolika hodinách léčby a terapie víte, co se většinou v podobných situacích stane, jak se rozhodujete, jaké to má následky. Chci říct, že možná právě kvůli všem těm diagnozám a léčbám, co máte za sebou, jste ten největší odborník na svůj život právě vy ... nikdo nedokáže dost dobře pochopit, čím si procházíte. Jste to vy, kdo se rozhoduje, co dál. Já si jen těžko dovedu představit, jaké to pro vás je, jaké myšlenky se vám honí hlavou, podle čeho se rozhodujete, a co byste potřeboval/a, abyste zažil/a klid. Rozhodnutí, jestli se vrátit k drogám, hazardu, nebo skončit se životem bude nakonec vždycky na vás. Já si jen vždycky říkám, že tyhle cesty tu budete mít otevřené vždycky, tak co vyzkoušet ty ostatní?
Je něco, co vám pomáhá? Píšete, že za sebou máte několik léčeb a nyní jste na DC v Brně - pomáhá vám s někým o všem mluvit, nebo se aspoň takhle vypsat, vypovídat? Cítil/a jste se v léčbě dobře? Bezpečně? Lépe? Nebo pomájá něco jiného (krom hraní hazardu, drog, sebevraždy)? Říkám si, že když jste napsal/a k nám do poradny, nejspíš to přeci jenom ještě chcete ustát, nebo se pletu?
S přáním hodně sil,
Gabriela Minařík.