Řízení
Tom77
Dobrý den, měsíc jsem nehulil trávu, teď poslední dva dny jsem měl s kamarádem jointa a druhý den jsem měl dvě menší skla, chtěl bych se zeptat, za jak dlouho to budu mít ze slin a z krve pryč, když jsem předtím celkem často hulil a pak měl měsíc pauzu, z toho akorát tedkom ty poslední dva dny jsem měl to co jsem psal. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Tome, zdravím Vás.
THC může být prokazatelné u každodenních aktivních uživatelů klidně i měsíc, takže je otázkou, zda jste čistý vůbec byl...
Doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC se pohybuje v těchto přibližných obdobích:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Podotýkám, že jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech byla droga užita.
Pokud by Vám Policie takto prokázala přítomnost THC, trvejte na dalším testu přímo z krve, ze kterého lze zjistit, zda Vaše užití mělo vliv na schopnost řízení motorového vozidla. Aktivní THC je v krvi detekovatelné cca přibližně 24 hodin od posledního užití. Čím déle za volant usednete, tím samozřejmě lépe. Také si můžete obstarat orientační test (v lékárnách jsou běžně prodejné) a sám se otestovat, pro jistotu.
Mějte se hezky, MK