Krvácení...a únava
Orel
Včera na sezení rodičů v SANANIMu jsem se zapomněla zeptat na jednu připravenou otázku skrze problémy té druhé zúčastněné paní, která měla HAFO problémů a tak jsme se tak nějak „všichni" zaměřili na řešení jejich potřeb.Takže holce se poslední dobou zase spouští nějak častěji krev z nosu (při braní drog to bylo docela permanentně, jak si dnes vzpomínám). Test jsem zatím neudělala, jelikož mi sama dost často nabízí, kor, když na ní tak bádavě koukám a zkoumám jí z očí...jestli „je O.K."Takže takticky vyčkávám a udělám ho jako „opravdu nečekanou přepadovku". A pak...jsem teď pořád děsně unavená...kolikrát jdu spát třeba už v 18,30!! (hrůza, ale není to každý den..ani by to nešlo)Tedy poslední dobou..není to nějaký „psycho"?..třeba od té doby, kdy jsem byla teď u toho Dr......v Nuslích a ta Dr...mi řekla, že prý jsem prodělala žloutenku....?Je to možný...? Nebo próóóč je to tak?

Odpověděl: Jakub Minařík
Žloutenku? No vidíte a já si říkal, že vás tam posílám jen tak pro jistotu, abych měl čistý svědomí a nic nezanedbal. S pozitivním nálezem jsem moc nepočítal. A zdá se, že se to vyplatilo. Jinak ohledně toho, zda jsete prodělala žloutenku - možný to určitě je - 6loutenka může proběhnout jen s minimálními příznaky a uniknout diagnose. Ale skoro bych doporučil tyhle otázky pokládat Dr. u které jste byla. To proto, že oa, jako hepatolog o tom ví mnohem, mnohem víc, než já, jako psychiatr. :-) Častěji krev z nosu nemusí být zrovna jedním z příznaků braní, může to být i následek z minulosti, ale asi bych byl na vašem místě pozorný. Resp. kdyby se toho začalo objevovat víc, tak bych se asi tázal, cože se to děje. Tím víc nemyslím jen to krvácení z nosu, ale nápadnou ospalost, nebo naopak podivnou noční aktivitu, změnu nálady ať ve smyslu + nebo -, zhoršené fungování ve věcech, ve kterých docela normálně dcera fungovala, ... To bych skorem považoval za varovnější příznaky, než to krvácení z nosu.