Rekreační užívání extáze
David123
Dobrý den. Je mi 18 a považuji se za rekreačního uživatele extáze. Za tento rok jsem si dal třikrát půlku tablety a nikdy víc, protože mám z drog respekt a ani nemám v plánu si někdy dát větší dávku nebo něco tvrdšího. Samozřejmě při tom dodržuji pitný režim. Když to porovnám s alkoholem, tak je to pro mne na nějaké diskotéce mnohem lepší a ani mi druhý den není zle (pokaždé to bylo od důvěryhodného zdroje a nikdy bych to nekoupil od nikoho cizího). Chci se ale zeptat, jestliže bych tímto rekreačním užíváním pokračoval, jaké je riziko, že si nějak uškodím? Konkrétně jak? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Rizika jsou velmi individuální - je možné, že takovou konzumaci udržíte, ale také se může stát, že začnete užívat více (každý uživatel na začátku své uživatelské kariéry měl plány, že konzumaci udrží pod kontrolou a že on/ona kontroluje drogu a nikoli obráceně - bohužel v té době už to je většinou zcela obráceně). Další rizika jsou spojena s odbouráním zábran - v té chvíli je uživatel více náchylný ke zranění, popř. k chování, které by mimo intoxikaci v žádném případě neudělal atd. Často se také při zvyšující se frekvenci může odmaskovat či vytvořit některá z psychických poruch - depresivní stavy, stavy úzkosti, popř. různá psychotická onemocnění... Také se ale nemusí stát vůbec nic a taková konzumace jakou udávate, se nemusí nějakým poškozením manifestovat.
Být Vámi, promyslel bych si, jestli nutně k tomu, abych se bavil, potřebuji nějakou takovou látku jako je MDMA. Z mého pohledu je to spíše dráždění hada bosou nohou, ale je to samozřejmě na Vás.
Stačí to takto? Pokud byste potřeboval, prosím, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec