kamaratka
moor
moja najlepsia kamaratka si zacala asi pred tyzdnom/nie som si ista/pichat. neviem co uziva, ledva som z nej vytiahla, ze to robi, aj to len ked bola nadrogovana. vtedy ma aj prosila aby som jej pomohla. okrem toho ma vsak vazne problemy s alkoholom. chcem jej pomoct skor ako to bude vazne. planujeme ist za jej rodicmi, ale uprimne povedane, ak to ide, chcela by som jej pomoct aj inak-ak sa to samozrejme da.

Odpověděl: Jakub Minařík
No můžete kamarádku podpořit v jejím odhodlání se léčit a být jí nablízku, pokud bude v léčbě. A také jí můžete pomoci najít a nastoupit léčbu. Když někdo bere bývá pro něj někdy těžké překročit přez práh, který vede k nám. Přátelé, kteří jej postrčí mohou v tomhle ohledu dost výrazně pomoci. Víc pro ní - pokud má vážné problémy s alkoholem a možná i s drogama (pokud si někdo drogy aplikuje injekčně, tak tomu dosti často tak bývá) - tak jsou vaše možnosti, kromě výše zmíněné podpory dosti omezené. I když je samozřejmě otázka, co jsou to vážné problémy s alkoholem a co jsou to vážné problémy s drogama. A ještě malé upozornění - vždycky existuje riziko, že ten kdo pomáhá vlítne do drog, nebo alkoholu taky. Já vím - nejspíš mi napíšete, že tohle riziko u vás nehrozí, ale myslete na to. Stavá se to bohužel dost často. P.s. S tím jitím za rodičema - kamarádka by o tom měla vědět. Jinak se může stát, že se naštve a ztratíte s ní kontakt. Přeju hodně štěstí.