Drogy
Alena
Dobrý den, chci se Vás zeptat. Mám přítele a nevím, co si myslet. Napíšu vám pár věcí a vy mi prosím řekněte svůj názor. Každý pátek po práci někam na chvíli odjede. Potom tráví čas na toaletě, říká, že něco špatného snědl. Celou noc probdí, sex by mohl mít klidně i 5x za noc možná i víc X. V ten moment není unavený a chodí často na toaletu a nebo ven si zapálit.Jinak dlouhodobější příznaky jsou:Třepání rukou, boláky po celém těle, změna nehtů na nohách. Nervozita.V to dané období je hodně mluvený a i míň stresuje. Nevím co si myslet

Odpověděl: Amrit Sen
Aleno, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši nejistotu i obavy. Podle všech zmiňovaných indicií Váš přítel s největší pravděpodobností užívá pervitin.
Zkuste se na to přítele narovinu, bez přepjatých emocí zeptat, respektive se mu svěřte s obavami, ve kterých se cítíte zle.
Zároveň, ať už rozhovor dopadne jakkoli, Vám doporučuji situaci osobně probrat s odborníky, protože tím, kdo v tomto čase potřebuje podporu a pomoc především, jste bezesporu Vy.
Zavolejte do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobného zařízení, které poskytuje bezplatné služby partnerům uživatelů návykových látek a domluvte si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jaké mantinely nastavit a jak je držet. Jak se lze pokusit podpořit jeho motivaci k pozitivním změnám a otevřenější komunikaci.
Předesílám, že bez jeho touhy po změně se nezmění nic, naopak, bude hůře. Dozvíte se, jak v náročné situaci "ošetřit" sebe, bez toho Vás lepší vyhlídky nečekají.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji Vám objednat se do naší specializované, bezplatné Poradny pro rodiče, partnery a osoby blízké:
Poradna pro rodiče, parnery a osoby blízké PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html Otevřít odkaz v novém okně
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.zavislosti.com/index.php
http://www.zavislosti.com/spoluzavislost.php
http://www.janjilek.cz/knihy/ze-zavislosti-do-nezavislosti-spoluzavisli-a-nestastni
Seberte všechnu kuráž a jednejte. Pokud se necítíte na otevřený rozhovor s partnerem, začněte konzultací s odborníky. Ani jedno neodkládejte.
Přeji vše dobré, držím palce!
Kdykoli napište, Amrit Sen.