Pervitin a alkohol..
Mike
Dobrý den, před dvěma lety jsem prodělal vážnou dopravní nehodu, při které mi zemřel kamarád (neřídil jsem já). V té době jsem si často šňupal pervitin a kamarád co řídil na něm zrovna byl. Celý děsivý zážitek a několika denní pobyt v nemocnici mě od pervitinu odnaučil, ale..Teď je mi teprve 21 let a už přes rok piju den co den minimálně půl litru červeného vína. Nyní žiju sám, pracuji a každý večer piju. Nemám stavy opilosti, jen mírné vláčnosti. Vždy čekám minimálně do sedmi večer a pak začnu, taky se už půl roku snažím udržet množství zhruba na půl litru vína. Když mě ale chytnou nepříjemné vzpomínky, zvládnu i víc.. Mám s tím přestat, omezit to, nebo je to ještě v normě? Problém ale začal když jsem se seznámil před třema měcíci s holkou, která si pervitin střílí.(Teď jí tahám z hrozných stavů, šílených dojezdu, kdy se přestřelila, třepala a svijela se mi v náručí), myslím, že se mi to zatím daří, tedy doufám.. Od té doby si ale každý víkend dám trochu do nosu, aby to nikdo nepoznal. Aplikuji si to pouze přes den, děsí mě představa, že bych v noci nespal. A večer si dám 4dc vína a Rohypnol. Na celkem nepříjemných dojezdech mam hrozné pocity a následné deprese, že si toho někdo mohl všimnout. Protože se normálně přes den stýkám s rodinou, s přáteli, kteří o tom a to doufám nemají ani potuchy... Jen se sem tam někdo zmíní, jestli mi něco není, nemam problémy atd. Vždycky si řeknu, příští víkend nic, nebudu utíkat z reality, ale zase po tom hrábnu. Pořádně ráno ani neotevřu očí a už se na něj těším. Zato v týdnu si na něj ani nevzpomenu a večer jen popijím..Omlouvám se, že jsem se tak rozepsal a děkuji, že jste…Můžete mi prosím k tomu něco napsat. Neustále někomu pomáhám, radím, ale já se rady nedočkávám..děkuji moc!!!

Odpověděl:
Ahoj Miku, tvoje situace není vůbec jednoduchá a asi je pro tebe náročné to všechno zvládat. Pokusím se to vzít popořadě a zodpovědět ti nějak tvé dotazy. Píšeš o svém pití červeného vína a ptáš se, jestli je to ještě "v normě". Těžko říct, co je norma, ale myslím, že pokud se vůbec zamýšlíš (což není určitě na škodu) nad omezením nebo dokonce skončením se svým pitím, je to určitě varovné znamení. Kdyby ti to přišlo v pořádku, asi by ses nad tím ani nepozastavil. A proč to třeba nezkusit ať už omezení nebo skončení s tím? Pak uvidíš, jak na tom jseš a můžeš případně popřemýšlet, co s tím. Mám na mysli, jestli se u tebe jedná o závislost nebo ne. Sám ale vidíš problém spíš v pervitinu. Píšeš tu o holce, kterou taháš z hrozných stavů. To je určitě hodnotné, pomáhat jí v jejím problému a taky to asi není žádná legrace, jen mě napadá, jestli máš pocit, že jí pomůžeš (a sobě taky!), když si budeš dávat do nosu? Tvoje možnosti by se tím mohly dost snížit, nemyslíš? Navíc píšeš o svých nepříjemných dojezdech. A ani kombinace pervitinu s alkoholem a Rohypnoly není pro tvůj organismus úplně nejšťastnější. Chápu ale, že to není nic lehkého, říct si, že tentokrát to bylo naposled a pak to i dodržet. Myslím si, že to je ještě mnohem těžší, pokud jsi na to sám (což jsem vyrozuměla z tvého povzdechu, že "ty se rady nedočkáváš"), anebo navíc ještě pomáháš někomu, kdo je na tom podobně (nebo spíš hůř). Nabízím ti, pokud bys chtěl, možnost zavolat do K-centra (283 872 186) a probrat tady s někým celou svojí složitou situaci a případně se poradit a domluvit, co bys chtěl dělat dál. Ještě mě napadlo, že máš sice pochopitelný strach, že by se o těchto tvých problémech mohl někdo dozvědět, ale na druhou stranu - když o tom nikdo neví, nemůže ti ani poradit... Neztrácej naději, ale čím dřív se rozhodneš svůj problém začít řešit, tím líp :)