diolan
lečenie
Chcem informaciu, beriem v priebehu lecenia diolan. Ma tento liek vplyv na drogove testy v moci, ukaze príznak pouzitia heroinu. Dakujem pekne za odpoved Jana

Odpověděl: Jakub Minařík
Oučinná látka diolanu je etylmorfin, tedy opiát a tím pádem v screeningových testech na opiáty bude pozitivita. Ono pro pozitivitu někdy stačí užít hodně máku (opium se vyrábí z makovic, ale to asi víte). Heroin, jako diacetylmorfin je taky opiát a tím pádem, takové ty zachycovycí testy budou pro obě látky shodně pozitvní. K odlišení by bylo třeba udělat nějaký sofistikovanější test, tj. zvolit některou z chromatografických metod, nebo hmotnostní spektrometrii - to jsou metody, který umí prčit celkem přesně oč se jedná a např i odlišit, zda reakce na opiáty pochází od heroinu, diolanu, nebo většího množství máku. Na rozdíl od těch screningových metod jsou poměrně drahé, národní referenční laboratoř udává cenu v rozmezí 1500-3500 Kč.