pomoc pro kamaráda
renata
Mému kamarádovi je cca 50 let, aktuálně pracuje a bydlí v městečku ODRY u Ostravy. Občas to nezvládne a dá si perník, občas dost. Už byl rozhodnutý jít do komunity, ale zhatil to a teď má dobré místo u agentury. Shání někoho, s kým by mohl po telefonu konzultovat, komu by v případě ohrožení, že si zase dá zavolat, třeba ve dvě v noci. Já to být nemohu, hovořím s ním ve dne. Poradíte mi pro něj nějaký kontakt, aby nemusel opustit dobré místo a mohl zkusit pořádně abstinovat? Event. místo, které není daleko a nemusel by do Ostravy, kde ho znají? Děkuji za jakoukoli odpověď.Renata

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, renato,
popravdě řečeno se mi nezdá jako příliš dorbý nápad vyměnit plán jít do komunity a léčit se z drogové závislosti za nastoupení do nového zaměstnání. Pokud byl problém natolik vážný, že si plánoval kamarád nástup do komunity, pravděpodobně ho nová práce nespasí, a problém ho možná jen s nějakým zpožděním znovu semele. Ale samosebou se mohu mýlit. Kéž by.
Bohužel, poradenských linek, které fungují nonstop, a zaměřují se na uživatele drog není mnoho. Našla jsem pro kamaráda jednu pražskou, která spadá pod centrum Drop in.
Poradenská linka Nízkoprahového střediska 24 hodin denně: 222 221 431.
A pak se ptáte na možnosti poradenství v okolí Ostravy, ale mimo ni. Posílám tedy odkaz, kde můžete hledat podle měst. V tuto chvíli by vám měly v seznamu vyjet kontaktní centra v Moravskoslezském kraji - zde.
A v neposlední řadě si říkám, že byste zároveň měla pečovat o sebe samotnou. Nikomu nepomůže, když se necháte jeho závislostí ničit také. Nezapomínejte proto na sebe, užívejte léto a radosti, které k tomu patří. I to, že kamarád uvidí, jak máte život ráda a užíváte si ho, může být pro něj motivace, začít se sebou něco dělat. Snad tedy alespoň takto.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.