Chuť po roku
Karin
Dobrý deň.Mna by zaujímalo či je možné,že z ničoho nič na mňa po roku abstinencie prišla chuť si opäť niečo dať.Skusala som to zahnať alkoholom ale nebolo mi z neho dobre.Brala som od marihuany,cez MDMA,halucinogeny takmer všetko a držím sa dobre len posledné týždne sú tie myšlienky veľmi silné a bojím sa,že opäť tomu podľahnem čo by som nerada.Mam ísť k psychiatrovi? Ďakujem za odpoveď

Odpověděl: Amrit Sen
Karin, zdravím Vás,
díky za důvěru, máte můj obdiv a respekt, že se držíte. Předpoládám, že nemáte osobní zkušenost s podporou odborníků, protože byste věděla, že craving, chutě, jsou i po roce, tím spíš bez potřebných informací a terapie, naprosto běžné.
Potřebujete se s chutěmi naučit zacházet a rozpoznávat i ty skryté, abyste jejich projevy, intenzitu a periody minimalizovala, a bezpečně je zpracovala. To se však nedá naučit za den.
Možná se pletu, ale mám pocit, že nám nepíšete poprvé. I dnes Vám, jako nejbezpečnější řešení doporučuji vyhledat podporu a pomoc, podborníky seznámit se situací, promluvit o tom, co Vás trápí a těší. Nezávazně, bezplatně. Mlůžete si vyjednat průběžnější konzultace. Uleví se Vám, budete klidnější a pevnější v kramflecích.
Prostě se poraďte, co dál a jak na to.
Navštivte, lépe navštěvujte mítinky slovenských NA - Anonymních Narkomanů, kteří mají velmi úspěšnou tradici, zavolejte do některé z nestátních, nebo zdravotnických služeb a domluvte si termín schůzky.
Kontakty na zařízení a služby na Slovensku, odbornou podporu a pomoc, také na svépomocná společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, najdete zde:
Léčba závislostí Slovensko, Drogový informačný portál
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
OZ Odyseus - Bratislava
http://www.odyseus.org/
Kontakty: http://www.odyseus.org/index.php?option=com_contact&view=category&id=54&Itemid=57
Program Chráň sa sám:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=256&Itemid=313
Centrum K2 - kontakt:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=323&Itemid=360
Partnerské siete:
Platforma mimovládnych organizácií v oblasti drog:
Spolu s organizáciami Plán B n.o, OZ Pomocná rukaOZ PrimaRE/set, o.z. a Združením STORM sme súčasťou novovzniknutej Platformy mimovládnych organizácií v oblasti drog. Chceme sa spoločne podieľať na presadzovaní efektívnych riešení v oblasti drogovej problematiky.
Viac informácií o platforme nájdeteTU:
http://www.infodrogy.sk/ActiveWeb/c/6687/platforma_mimovladnych_organizacii.html
Združenie STORM o.s.
Nedbalova 17
949 11 Nitra
Telefón: 0905 943 229
E-mail: zdruzenie.storm@gmail.com
Web: http://www.zdruzeniestorm.sk/
Občianske združenie Prima
Kontaktné centrum, mobilný streetwork:
Hviezdoslavovo nám. 17
811 01 Bratislava
Telefón: +421 948 144 668
E-mail: zdruzenie.prima.ba@gmail.com
Web: www: www.primaoz.sk
Plan B N.O. drogy inak - terén Košice
Socálna poradna, právna poradna, substučná liečba:
http://www.drogyinak.sk/
Kontaktujte nás telefonicky na čísle: +421 911 556 456 alebo mailom na  info@drogyinak.sk
Kontaktné centrá, výmenné programy, terénne služby
Bratislava, Trnava, Nitra, Sereď, Košice, Bánska Bystrica:
http://www.drogyinak.sk/?page_id=71/
Občianske združenie Pomocná ruka
Pomoc drogovo závislým osobám a ľuďom pracujúcim v sex biznise.Terénna sociálna práca:
Skladná 2
04001 Košice
Telefón: 0915 423 279
Web: http://www.kosicezapad.sk/pomocna-ruka/
https://sk-sk.facebook.com/ozpomocnaruka/
https://www.zoznam.sk/firma/3056276/Obcianske-zdruzenie-Pomocna-ruka-Kosice
Rasta Mama
O drogách bez predsudkov. Právne a psychologické poradenstvo a E-shop: http://rastamama.sk/
Vo súrnych prípadoch nás môžete kontaktovať na tel. Čísle: +421 903 918 831
NA - Anonymní narkomani SK:
http://www.anonymninarkomani.sk/
NA on line stretnutia:
http://navideomeeting.com/
Tí, ktorí nemajú možnosť zúčastniť sa živých stretnutí  môžu využiť možnosť Skype stretnutí  Kamery nie sú povinné.
Ako sa zúčastniť Skype stretnutia?
- musíš mať pripojenie na internet
- v počítači (telefóne alebo inom elektronickom zariadení) nainštalovaný Skype, ktorý si stiahneš na https://login.skype.com/login?setlang=cs
(vytvorenie konta aj jeho užívanie je zadarmo)
- pošli žiadosť o priateľstvo "naceskoslovensko"
- ak budeš online (tzn. pri Tvojom mene bude svietiť zelená gulička), "naceskoslovensko" Ťa pripojí do skupinového telefonátu bez kamier
Skype stretnutia sú anonymné (kamery nie sú povinné), trvajú hodinu a môžeš sa kedykoľvek odpojiť z rozhovoru.
Ak nie si technicky zdatný, máš problém pracovať so Skypom a chceš sa zúčastniť, napíš na naslovakia@gmail.com a my sa pokúsime Ti pomôcť.
Ak chcete ostať v kontakte s Anonymnými narkomanmi a inými uzdravujúcimi sa závislými, pridajte sa do online skupiny "NA ČeskoSlovensko". Jednoducho pošlite email naslovakia@gmail.com so žiadostou o členstvo a my Vás pripojíme. Budú Vám do emailovej schránky chodiť denné zamyslenia s témou uzdravovania zo závislosti a iné užitočné informácie. Skupinu môžete kedykoľvek opustiť.
http://www.anonymninarkomani.sk/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
NOM - Nezávislá organizácia mladých - Slovensko
Nezávislá organizácia mladých dáva priestor na sebarealizáciu, príležitosť k proaktivite, šancu stretnúť mladých ľudí z celej Európy a možnosť byť súčasťou slobodného a bezpečného prostredia bez alkoholu a iných drog
http://nom.sk/wordpress/
http://nom.sk/wordpress/?page_id=2
http://nom.sk/wordpress/?page_id=68
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte a jak se situace vyvíjí. Také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Amrit Sen