Kouření???
Anja J.
Dobrý den, jsem matkou 16 let.syna studujícího střední školu(na škole běžně drogy). Poslední dobou je velmi zvláštní a vůbec si nerozumí s otcem. Protože jsem přísná matka hodně mu diskrétně kontroluji věci, peníze, batoh atd. Našla jsem u něj dřevěný předmět dle mého názoru na kouření, zkládající se ze dvou částí. Nijak zvláště nevonící po cigaretách. Je mi to divné, proč nějaká dřevěná náhražka, protože vím, že občas si zapálí a to poměrně drahé cigarety. Tento uvedený předmět si vzal i na školní výlet, takže je pravděpodobně pro něj hodně důležitý. Domnívám se, že výše uvedený předmět slouží ke kouření trávy. Mohla byste mi to zhruba potvrdit. Jak dál prosím postupovat, případně četla jsem někde o testu na mariánku. Kde seženu bližší informace. Předem Vám monohokrát děkují. S pozdravem a jsem ráda, že jste. M., Zlín

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vůbec se Vám nedivím, že Vás znervózňují nálezy tohoto typu, ale říkám si, jestli by nebylo lepší si se synem o jeho vztahu k drogám promluvit, spíš než mu kontrolovat bez jeho vědomí věci (to není asi zase moc příjemné jemu?!)Podle Vašeho popisu jde opravdu jen těžko určit, o jaký předmět se jedná a zda je určen ke kouření marihuany, potřebovala bych k tomu podrobnější popis. Nejlepší by bylo možná ústní vysvětlení. Můžeme tomu zkusit přijít na kloub po telefonu, když zavoláte k nám do K-centra, tel. 283 872 186. Vzhledem k tomu, že jste ze Zlína, ještě číslo na tamní K-centrum HAUS,kde Vám také jistě poradí - 577 243 108. Ptáte se, jak postupovat dál... Myslím, že cesta vede opravdu nejdříve přes rozhovor se synem. Třeba v tom bude něco mnohem jednoduššího a méně nebezpečného než drogy. Rozhodně bych dala přednost tomuto postupu před testy. I ty jsou samozřejmě možností, ale chce to být opatrná. Jednak jsou tak trochu projevem nedůvěry k tomu, co Vám syn říká a co máte potřebu si ověřovat, jednak je otázkou, co Vám testy řeknou. V případě, že budou negativní, tak Vás informují zhruba o tom, že Váš syn týden, možná dva žádnou marihuanu nekouřil. Pokud budou pozitivní, tak co dál? Co si s takovým výsledkem počnete? Ještě k jeho chování...to, že nevychází poslední dobou s otcem můžu takhle na dálku těžko interpretovat, ale napadá mě, že v 16-ti letech je to možná celkem normální. Opravdu by si ale tenhle problém zasloužil blíže probrat, takže pokud budete chtít, napište znovu s více podrobnostmi nebo zavolejte. S pozdravem Jana Justinová