Dress Code do Káčka?
Nimbostratus
Je mi 41, tvrdou drogu jsem okusila ve 20 letech. Ve třiceti poprvé nitrožilně. Byly i pauzy, ale aplikace časem dosáhly každodenní frekvence. Teprve půl roku si na Káčku v Sananimu měním inj. materiál. Dříve to zařizoval ex. Jde mi o to, že mám starost, že vám odrazuji klienty. Měnit si chodím z práce, oblečená jak diktuje náš dresscode: košile, pouzdrová sukně nebo slušňácké kalhoty, lodičky na uměřeném podpatku, kabelka, vlasy stažené dozadu,precizní make-up. Vaši zaměstnanci byli milí, ale klienti venku mě označili nejdřív za novinářku a pak za policistku. Roli hrál asi i vyšší věk a to, že jeden klient ví o mém VŠ vzdělání. Přitom kdo znalý mě chvíli pozoruje, ruce, jizvičky v kubitě, xicht, dikci apod. jsem jasná.
Atmosféra čím dál horší, pelášila jsem pryč.
Jak příště? Prevléct se do džínů a mikiny s kapucí? Nebo chodit před prací v 9, kdy tam snad bude minimum klientů? Případně mohlo jít jen o náhodu, jindy jsem zažila ostatní klienty mírné, příjemné. Tak třeba nemusím své zvyky měnit? Ovšem nechci těm mladíkům zhoršit psych. stav, nasadit jim do hlavy stíhu z PČR a nedejbože je vyprovokovat a přijít k újmě.

Odpověděl: Amrit Sen
Nimbo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Klienty nám určitě neodrazujete, hoďte to za hlavu a  choďte k nám oblékaná, jak chcete. Jde o to, abyste se cítila co nejlépe.
Pokud Vám naše odpověď ke klidu nestačí, nabízíme možnost si naprosto nezávazně popovídat o tom, co můžeme společně udělat pro to, abyste se cítila lépe a bezpečněji.
Mám za to, že obavy, abyste nám neodradila klienty, nejsou tím, co Vás trápí nejvíce. Můžete si u nás vyjednat i individuální konzultaci, v ústraní a klidu k tomu vyhrazené, příjemné místnosti.
K poznámce:
Z profesionálního hlediska bychom měli klientům vykat, řídíme se však instinktem, úctou a respektem, tak, aby to bylo oboustranně příjemné. Tykání může pomoci od bariér, v navazování důvěry. Každý člověk je neopakovatelný, má vlastní potřeby a také svůj čas...
Netykáme tedy automaticky, na podobných věcech se vždy nejdříve domlouváme.
Starším klientům a návštěvníkům, vyjma těch, které dlouho, v dobrých vztazích dobře známe a se kterými jsme se už dávno na tykání dohodli, zpravidla vykáme. Ctíme lidskou důstojnost a vykání je často nejadekvátnější komunikační pomůckou.
Jsem si jist, že pozdravem "ahoj" nic nezkazíte s žádným pracovníkem našeho Káčka.
Těšíme se,
Amrit Sen a kolegové :-)