Marihuana
...
Mam 15 a hulila som trávu pravidelne, niekedy to bolo kazdy den niekedy raz do tyzdna potom mesiac pauzy... Uz som s tym prestala ale mam problem pochopit casopriestor. Napríklad niekedy si neuvedomujem ze kde som aky je cas a ako som sa tu dostala. Tazko to vysvetliť som paranodina a cítim sa divne ze nie som okay už veľa ľudí mi povedalo ze poslednu dobu som taka iná a divná, taktiež sa mi dosť pamäť zhoršila. Mala by som ist k psychologičke alebo sa to dá dokopy samo po čase?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
a díky za důvěru.
Píšete, že potíže přetrvávají i nějakou dobu po vysazení hulení a to je podle mého zcela dostačující důvod, abyste k psychologovi zašla. Jste ve věku, kdy je psychika velmi citlivá a křehká. A někdy může stačit právě nějaká kratčí nebo delší epizoda hulení a objeví se potíže. Jestli vám v tuhle chvíli i vaše okolí naznačuje, že se s vámi něco děje, pak neváhejte a vyhledejte odbornou pomoc. Nejhorší je potíže přehlížet, podřizovat jim svoje fungování a dovolit jim pomalu a nenápadně řídit váš život. Ostatně i podle lékažů jsou nejhorší právě zanedbané, neléčené psychické potíže, které přejdou do chronicity. Po určité době se léčí jen velmi těžko a zdlouhavě. Takže pokud vám mohu jen trochu radit, zajděte k psychologovi a mluvte upřímně o tom, co se s vámi děje, co vnímáte jako příčinu a jaké změny pozorujete. Bez upřímnosti a otevřenosti není pomoc možná.
Snad tedy alespoň takto. A budu velmi ráda, když napíšete, jak jste se rozmyslela, případně jak se situace vyvíjí.
S pozdravem a přáním, aby bylo brzo lépe,
Gabriela Minařík.