Prosím o radu
Iva
Prosím o radu,před 3 měsíci jsem vysadila lexaurin 1.5 jeden krát denně,ale asi 3roky.Je možné ze mužů mít abstinencni příznaky ještě nyni? Brmeni hlavy,bušení srdce,nevolnost,zatuhnuti šíje?Byli nasazen amitriptylin 25mg 0_0_1 kvůli nespavosti,bývá mi slabo a takový divný pocit v hlavě.Je mi 61 roku a nespavosti a úzkosti me postihly po rodinných starostech,děkuji mnohokrát za vaší radu,nevim zda toto příznaky může amitriptylin,nebo jestli mohou tak dlouho přetrvávat abstinenční příznaky Lexaurinu,jsem rada,ze už ho neberu,Iva

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Domnívám se, že příčina bude ještě někde jinde. Po třech měsících se už rozhodně nejedná o abstinenční příznaky a amitriptylin něco takového nevyvolává. Amitriptylin je dobrý lék, většinou se užívá ve vyšším dávkování a mám s ním z praxe moc dobré zkušenosti, jak s antidepresivním účinkem tak při mírnění úzkosti. U  Vás se nejedná ani o jedno ani o druhé, ale po vysazení Lexaurinu se Vám vrátily úzkosti a stavy, kvůli kterým byl původně Lexaurin nasazován. Je to u benzodiazepinů běžné, proto se jim snažíme v současnosti vyhýbat nebo když to jinak nejde, tak nepředepisovat dýl než 6 týdnů. Váš lékař Vám určitě postupně navýší amitriptylin, buďte trpělivá, účinek se dostaví a bude Vám líp.
S pozdravem,
VP