tráva
marčík
Dobrý den, mám takový malý dotaz - chodim tři roky s přítelem, oboum nám je 25 let a před třemi měsíci jsme spolu začli i bydlet. Náš vztah je pořád stejně hezký.., ale samozřejmě to má háček - můj přítel je závislý na marihuaně.. Když jsme se seznámili, tak ji kouřil několikrát denně - díky mému boji, aby přestal je to nyní na frekvenci 2x až 3x týdně.. Já jsem v tomhle dost zásadový člověk a prostě jsem se nedokázala vyrovnat s tím, že můj partner na celý život by měl mít tak rád marihuanu.. Já vím, ještě nikdy se nestalo, že by to jakýmkoliv způsobem zasáhlo do našeho vztahu - je to prostě jen v mé hlavě. Nedávno jsme měli rozhovor, kdy jsme si to všechno trošku vyjasnili a já se rozhodla, protože toho člověka nechci opustit, že se to pokusím tolerovat..Ono taky jsme domluveni, že by neměl hulit předemnou, takže si vybírá takové chvíle, kdy s ním nejsem a kdy mě ani neuvidí, takže já s ním v kontaktu, kdy je zhulenej ani nejsem, samozřejmě občas si zahulí i předemnou .. Myslíte, že lze nějak z Vašeho odborného náhledu zhodnotit situaci vztahu s člověkem, který tak rád kouří trávu?

Odpověděl:
Zhodnotit situaci ve vašem vztahu nemůže nikdo jiný než Vy a Váš přítel. Je to VÁŠ vztah a nikdo jiný do něj nevidí tak jako vy dva. Každý člověk má také hranice někde jinde a je schopen a ochoten tolerovat něco jiného. Myslím, že je dobře, že se o tom, co Vám vadí, dokážete spolu otevřeně bavit. Výsledkem rozhovoru by měla být dodržovaná dohoda vás obou, a pak je tedy na Vás, co chcete tolerovat a kde si řeknete "...tak a dost...". Já osobně považuji za úspěch, že Váš přítel díky Vašemu boji frekvenci kouření marihuany snížil. Zda to je ale na úrovni, která Vám vyhovuje nebo ne, to posoudit skutečně nemůžu. Zkuste se tedy zamyslet nad svými vlastními hranicemi a pak uvidíte... Hodně štěstí a síly do dalších otevřených rozhovorů.