Léčení žil
Kwjeta
Už několik let užívám metamfetamin.Dřív jsem ale tento problém neměla.I když pokaždé použiju čistou jehlu,vytvoří se mi v místě vpichu malá,jakoby 'tuková' bulka.Další aplikace na stejné místo(i po povrchním zhojení) je velmi bolestivá.Bulka se nikdy neztratí úplně.Dá se s tím něco dělat?Díky za odpověď

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, pokud užíváte již několik let intravenózně,je velmi pravděpodobné, že Váš žilní systém je již narušen. Žíla se díky vpichům a jizvám po nich stává méně pružnou. Také její vnitřní stěna se poškozuje díky nečistotám a bakteriím. Poškozená žíla snadněji praská, ucpává se a voda a jiné látky se z ní vracejí zpět do tkání, odkud je měla odvést. Z toho jsou pak otoky, případně záněty, trombózy.... prostě nic pěkného. Takže jak tomu pomoci? Nejlepší by bylo neužívat drogy intravenózně. Alespoň na nějaký čas. Když už, tak střídat žíly, dobře desinfikovat místa vpichu /alkoholový tampón/ a poté díru v žíle na min. 5 minut zamáčknout. /čistou buničinou - nikoli alk. tampónem/. Doporučuji také cvičení - mačkání míčku apod. Jinak chválím, že užíváte vždy čistou jehlu.