nemohúcnosť
sisa
Mám dcéru, bude mať 27 rokov,vyštudovala pedagogiku, učí angličtinu, má štátnice aj z psychologie,ale v 21 rokov sa léčila z drogovej závislosti v Bratislave /ambulantne/ Javilo sa ,že bude všetko v poriadku, má byt, kde bydlela s priatelom, ich vzťahu som nerozumela.ale nemiešala som sa do toho, podotýkam nebol on nikdy závislý. Teraz prezradil ,že si niekedy niečo dala. Pred mesiacom sa s ním rozišla a peklo začalo nanovo. V moči jej zistili heroin slubila, že prestane o dva týždne sme spravili test a opať. NEchce isť na liečenie, že ona to zvládne. Po práci chodí pozde v noci domu, momentalne býva u mňa. Keď sa opýtam s kým bola tak, že to nie sú narkomani. Čo mám robiť, mám celú rodinu v zahraničí, neexistuje tam nejaký liek na odvykanie, nebo něco podobného. Ako na ňu, neviem si rady. Poraďte prosím Vás

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jste v opravdu hodně těžké situaci, když jste na tohle všechno sama. Vím, že byste ráda dceři, a tím i sobě, pomohla, ale pokud ona sama nechce, což zřejmě nechce, tak ji těžko budete nutit do léčby nebo k abstinenci. Kromě toho, je jí přeci jen už 27 let. Také je teď ve složitém období, po rozchodu a tak. Je mi ale jasné, že to neomlouvá braní drog. Pokud je přesvědčená, že zvládne odvykání a abstinenci sama (i když u heroinu je to velmi obtížné), zkuste jí tedy dát šanci. Měla by Vás ale jasně přesvědčit o tom, že něco dělá. Zřejmě už v minulosti přistoupila na testy z moči, pokud to pro ní není problém, můžete se domluvit např. na náhodném testování. Myslím, že na určité dodržován pravdiel máte právo, vzhledem k tomu, že u Vás dcera bydlí. Proč si tedy nestanovit jasné podmínky, za kterých u Vás může být, aby viděla, že to opravdu není jen její věc. V první řadě je ale důležité s ní o problému mluvit, dát jí najevo, že Vám na ní záleží, a že i Vás situace trápí. Zkuste jí přeci jen nabídnout nějaké kontakty na odborníky, nemusí hned do léčby, třeba si jen s někým popovídat o tom, jak jí je. Nevím, odkud píšete, takže pokud byste chtěla někoho doporučit, dejte vědět, kde by to mělo být. Zatím přeji hodně štěstí a trpělivosti.