stanovena pravidla
HanaL
V minulych dotazech se pokousim zjistovat zatim bez dcery jak asi na tom je a co pro ni muzu udelat.Zkousel jsem se k vam dovolat nekolikrat, ale ze zahranici se mi to nepovedlo.Mate na sebe nejaky kontakt pro zahr.?Nyni k odpvedi.Pisete, ze bychol se mely dohodnou na urcitych "stanovenych pravidlech".Nevim co je tim mysleno a take nevim jake"postihy" v pripade selhani ji mohu nabidnout?

Odpověděl:
Dobrý den, vím o tom, že jste k nám volala, Váš vzkaz byl u nás na záznamníku, ale bohužel nebyl ani celý. Kontakt ze zahraničí není jiný speciální než to telefonní číslo, na které jste už volala. Záznamník je zapnutý pouze mimo pracovní dobu, takže pokud byste mohla zavolat mezi 9.00 a 21.00, měla byste se k nám dovolat. "Pravidly" mám na mysli určitý dohodnutý řád, změnu věcí, které se Vám nelíbí. To může být z Vaší strany například oprávněný požadavek pravidelného docházení do školy, dodržování smluveného času příchodu domů, a jiné podobné věci, které máte právo po své dceři vyžadovat. Ona na druhou stranu může chtít i nějaké "povolení" pro sebe. Záleží skutečně jen na vás, na čem se dohodnete, co je pro vás obě důležité a chcete změnit, příp. dodržovat. "Postihem" za nedodržování může být například zákaz párty nebo třeba odejmutí kapesného nebo něco podobného. Mělo by ovšem být jasně a přesně dané, "co bude za co" - jaký postih za jaký přestupek. I s tím by měla Vaše dcera souhlasit, může si třeba i něco vymyslet sama. Zkuste třeba určit i nějaký "postih" za případné nedodržení pravidel z Vaší strany. Tím by se mohl posílit pocit její spoluzodpovědnosti za dění v rodině a určité vzájemnosti. A nakonec ještě poznámku - chápu a oceňuji Vaší snahu zmapovat situaci. Myslím si, že to je dobrý postup. Ale asi jediný člověk, který Vám nakonec může dát úplné informace, jak na tom je, je skutečně pouze Vaše dcera.