7 neděl nekouřím
žofie
Na základě vlastního rozhodnutí jsem se před 7 týdny rozhodla po 30 letech zkoncovat s kouřením, až dosud jsem celkem bez problémů zvládala situaci. Nyní mám pocit, žese to už nedá vydŕžet a mám celkem slušné abstineční příznaky, prosím o radu co udělat. Děkuji

Odpověděl: Frant. Jirový
Třicet let kouření je dost, je jasné, že po tak dlouhé době se během počátečního období nekouření dostaví určité obtíže. Přichází to nejtěžší stadium. Jak ho zvládnout? Bavím-li se o tématu abstinence s klienty v terénu (tj. se závislými na "tvrdých" drogách), všichni většinou tvrdí, že vedle setkávání se s místy a lidmi spojenými s jejich braním je pro "pokušení" nejhorší nečinnost a nuda, že největší chutě měli, když leželi doma na gauči a koukali na bednu či do stropu. V těchto okamžicích často selhávali. Nevím co děláte, možná střílím do vzduchu, ale radil bych vám aktivitu, pohyb, výměnu rituálů...a pokud přijde už taková chuť, že vezmete do ruky cigaretu, zkuste si říct, že si ji dáte až za chvíli, pokud na ni nebudete celou tu dobu usilovně myslet, je reálné, že na ni zapomenete. Pokud byste na tom však byla se zdravotním stavem během abstinence hodně špatně, asi by nebylo od věci navštívit lékaře. Hodně štěstí.