závislost partnera3
LIN
Dobrý den,
byly mi zodpovězeny 2 dotazy, za odpovědi velmi děkuji. Na základě rad jsem si pořádně promluvila s partnerem. Konečně se otevřel. Trvala jsem na detoxu, domluvili jsme se nakonec, že osloví poradní společnost. Zatím nikde nebyl, vím, že se bojí. Tvrdí, že od naší promluvy (cca 1 týden) pervitin neužil. Ptala jsem se, jak to zvládá, říkal, že měl 2 krize (druhý a pátý den), které se snažil zaspat.Samozřejmě vím, že to může být jen chlácholení. Nevím, jak ho mám přesvědčit, aby opravdu navštívil nějakou adiktologickou poradnu:(. Jsem z toho celkově unavená a už asi nerozlišuju, co je správné a co ne...

Odpověděl: Amrit Sen
Lin, opět zdravím.
Chápu Vaše přetrvávající obavy, jsou na místě.
Že píšete Vy, nikoli partner nenasvědčuje tomu, že by se měl postoj přítele měnit. O tom, že se Vám partner otevřel, můžete možná spekulovat, doměnka Vám však k užitku nebude, ukázaná platí. Mám na mysli partnerovy konkrétní kroky k řešení svého užívání, respektive závislosti.
Ani Váš postoj tomu nepomáhá, naopak...
Doporučoval jsem Vám osobní konzultaci, není na co čekat, jinak zůstanete figurkou ve hře, kdy za nitky tahá někdo jiný.
Opusťte přemýšlení o tom, jestli partner odbornou pomoc vyhledá, nebo ne, udělejte to Vy.
V opačném případě se bude moci spolehnout pouze na to, že Vás čeká ještě větší trápení.
Je na bíledni, že tím kdo v této náročné situaci potřebuje pomoc především, jste Vy.
Zavolejte a domluvte si termín osobní schůzky:
Poradenské centrum Podané ruce
Hilleho 1842/5
602 00 Brno střed - Černá Pole
Mobil: +420 773 770 885
+420 608 719 801
Telefon: +420 541 227 704
E-mail: poradenskecentrum@podaneruce.cz
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/poradenske-centrum-v-brne/
Osobní konzultace s odborníky Vám, kromě jiného, pomůže se zorientovat. Bude na Vás, kolik užitečného z ní dokážete vytěžit. Dozvíte se, jak s partnerem komunikovat a jak především "ošetřit" sebe a jakých chyb se vyvarovat. Také jestli, a jak se lze pokusit podpořit motivaci přítele k léčbě.
Přeji Vám i partnerovi vše dobré,
Amrit Sen.