Lexaurin
Staza
Dobry den, zhruba od pulky unora uzivam lexaurin, ktery mi byl predepsan na panicke ataky. Nyni k tomu uzivam na noc Mirtazapin 15mg 8 tydnu, 5 tydnu Eliceu 5 rano a tyden Eliceu 5 jeste v poledne. Lexaurin uzivam 1,5 rano a 1,5 odpoledne. Pokousela ksem se snizit na pul dopoledne a pul odpoledne, ale dostavily se abstinencni priznaky. Ted asi dva dny zkousim 1,5 rano a 3/4 z 1,5 odpoledne, ale rano se budim a tresu se. Prosim o tadu, jak snizovat. Dekuji

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
pro jistotu nejdřív zkusím shrnout ty počty: brala jste Lexaurin o síle 1,5 mg, jednu tabletu ráno a jednu odpoledne. Potom jste zkusila snížit na půl tablety ráno a půl tablety odpoledne a necítila jste se dobře. Potom jste zkusila ubrat jen čtvrtinu původní odpolední dávky a následující ráno jste se třásla. Sedí to?
Při vysazování BZD a podobných léků se většinou večerní část dávky nechává delší dobu - kvůli usínání i kvůli tomu, že v noci už žádnou další dávku nemáte. Hladina léků během noci klesá a ráno se mohou přihlásit abstinenční příznaky (třes). Proto možná zkuste snižovat nejprve ranní dávku - klidně pomalu, jen o 1/4 tablety za týden. Potom nechte týden dávku stejnou pak zkuste ubrat další 1/4 tablety.
Uvidíte sama, jak budete snižování snášet - můžete postupovat rychleji i pomaleji (prodloužit intervaly mezi snižováním). Pokud byste měla pocit, že to nějak není ono, asi bych vám doporučila konzultovat to s vaším psychiatrem či vaší psychiatričkou. Může zkusit vymyslet nějaké změny ve vaší medikaci a doporučit vám i nějaké nefarmakologické postupy ke zvládání úzkostí a stresu...
Budu vám přát hodně štěstí! Kdyby vás ještě napadly nějaké otázky, určitě se ozvěte!
Zdraví
T. E.