pervitin
paul rodriguez
zdravím mam na vas jednu otazku ... dozvedel som sa na nete že pervitin sposobuje toxicku psychozu.. ..može s atento problem vyskztnuť už pri experimentovaní..teda pri prvej dávke.. pišem vam pretolebo som s toho zufaly.. najlepi kamarad s ktorým sa poznam od strednej školy teda už 10 rokov ..si rano dal pervitin a ma samovražedne sklony ..asi s nim bude treba isť na psychiatriu .. volal mi že si chce žily podrezať.. je to možne z pervitinu?? z toho že doteraz to nikdy nemal a ma to poprvé..repektívne po akom čase sa prejaví toxicka psychoza po 3 rokoch alebo aj skorej?? je možne že ma takyto stav s toho?? vopred dik za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Paule, zdravím Vás,
díky za důvěru. Toxickou psychózou může z nejrůznějších důvodů projít kažý, kdo si aplikuje pervitin, kdykoli, tedy i při první aplikaci.
Toxická psychóza se častěji projevuje především u lidí, kteří mají předpoklady k psychickým poruchám, nebo si nedopřejí odpočinek a spánek k regeneraci, dostatečně nedoplňují nealko tekutiny a stravu, "jízdu" protahují přes jednu noc, "dokopávají" se, tedy drogy si přidávají, nebo drogy kombinují, alkohol nevyjímaje.
Pokud má Váš kamarád sebevražedné sklony, volejte rychlou lékařskou pomoc, nebo ho doprovoďte do psychiatrické ambulance a vydržte s ním, dokud ho lékař nevyšetří. Pokud by šlo o krizovou situaci a kamarád měl tendence ohrozit sebe, nebo někoho dalšího na zdraví, životě, či majetku, na nic nečekejte a volejte zároveň i policii.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
https://www.substitucni-lecba.cz/novinky/toxicka-psychoza-v-zajeti-stihomamu-435
https://www.prevcentrum.cz/informace-o-drogach/pervitin/
http://www.cspsychiatr.cz/detail.php?stat=947
Kontakty na adiktologické služby v SK:
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
http://www.drogy.org/
https://www.ozodyseus.sk/
http://www.zdruzeniestorm.sk/
http://www.anonymninarkomani.sk/
http://www.infodrogy.sk/ActiveWeb/c/6687/platforma_mimovladnych_organizacii.html
Přeji Vám i kamarádovi vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.