Vždy řeknu ano
M
Dobrý den, jsem mladá holka a pracuji 2 roky v zaměstnání, které mě šíleně baví, za život jsem zkusila různé drogy asi v posledních 5 letech ale nejvíc mě "oslovil" bohužel pervitin před rokem cca, s kterým jsem se seznámila právě od svého kolegy z nynější práce. Jednu dobu jsem to vážně přeháněla, brali jsme drogy i v práci, první den dva to bylo fajn, jste více komunikativní ale potom už ne, taky jsem měla ráda že jsem po tom vždycky zhubla když nejíte.A hlavně že mám spoustu energie. Nějakým způsobem jsem se vzchopila cca po Silvestru chodím běhat, cvičím, jóga, maluji, mám spoustu zájmů ale stejně si jednou za týden nebo dva dám a ne jednu (je to pak třeba párty na 3dny), vetšinou se o tom zmíní někdo z kolegů, že si dáme a já pak na to musím pořád myslet, zkazí mi to náladu když není a nikdy nedokážu odolat. Přitom vidím i spoustu těch negativních věcí. Potřebovala bych někoho kdo na mě vždy zakřičí halooo abych si vzpoměla na svůj slib, že to dělat nebudu. Bojím se, že to takhle půjde dál a po nějakých měsících, letech mám strach, že se z toho už nevyhrabu. Přitom znám milion horších případů než jsem já ale bojím se. Děkuju za jakoukoliv radu. :)

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Podle toho co píšete, to vypadá, že i když jste si našla koníčky a máte určité zájmy, činnosti co Vás baví a dělají spokojenou, je problém v tom, že je stále poblíž někdo Vás, kdo se zeptá: ,,dáme si"?
Abstinovat je těžké samo o sobě, psychický návyk je velmi ošemetný, pokud se pohybujete mezi uživateli, je to o to těžší. Obávám se, že pokud máte užívání spojené i s nynějším zaměstnáním, pracovní kolegy, kteří si průběžně dávají, neumím si moc dobře představit, jak v tom lze udržet abstinenci dlouhodobě, trvale.
Naši klienti, kteří se rozhodnou drogy nebrat a docílit určitých změn ve svých životech, opouští prostředí drog jako jeden z výchozích kroků. Nevím, jaká je Vaše profese, ani si neumím představit, jak by pro Vás bylo nebo nebylo obtížné najít si práci jinde. Nicméně by pro Vás bylo užitečné obrátit se na nějakou adiktologickou službu, byť třeba ambulantní a více o všem co je třeba pohovořit v osobním kontaktu. Možná byste si udělala více jasno v tom, co vlastně chcete a co jste nebo nejste ochotna pro to něco udělat, jak to udělat...
Věřím tomu, že terapeutická podpora by Vám pomohla. Víte kam případně zajít?
Klidně ještě napište, můžeme Vám nabídnout a doporučit kontakty, když uvedete, jaké města máte poblíž. Nezávaznou konzultací nemůžete nic pokazit, ale můžete získat užitečné informace pro sebe...
Bylo by to pro Vás přijatelné?
Sem na naši poradnu můžete napsat samozřejmě kdykoliv. Mějte se zatím hezky, přeji dostatek sil!
MK