Stříkačky u ZŠ
Eloise
Dobrý den, bydlíme v Holešovicích a moje dcera chodí na základní školu v blízkosti Káčka. Často mi hlásí, že v parčíku před školou nachází stříkačky, nedalo by se s tím něco udělat? Z vašich stránek vím, jak je zlikvidovat, ale ráda bych, aby se s tím dcera nesetkávala. Sousedka před časem žádala o pomoc policii, ale nijak nám nepomohli. Chápu, že tam nemůže nikdo pořád hlídkovat a že se při tom množství lidí, kteří si k vám chodí vyměnit, prostě vždycky najde někdo, kdo na všechno kašle, ale chtěla bych poprosit, jestli by vaši terénní pracovníci nemohli několikrát za den tohle místo projít a vysbírat to tam. Myslím, že by to pomohlo i vám, protože dost lidí v okolí tenhle problém obtěžuje a nejradši by Káčko zlikvidovali. Já vám fandím a doufám, že tohle začnete řešit. Předem děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, moc nás mrzí, že se musíte Vy a Vaše dcera zabývat takovými věcmi, jako jsou špinavé stříkačky v parku u školy. Bohužel máte pravdu v tom, že i když se snažíme o maximální návratnost, někteří uživatelé (někdy to ani nemusí být naši klienti, ale nedělám si iluze, že často bohužel jsou) prostě jehly použijí a odhodí, kde je napadne. Pokud někoho takového uvidíte, neváhejte nám zavolat, to samé v případě, že najdete špinavou stříkačku. Rozhodně bych nedoporučovala likvidovat je sama, i když nepochybuji, že víte jak. Jsme dost blízko, takže není problém zavolat a my do parku dojdeme a stříkačku sebereme. Co se týče policie, je možné, aby pro nás dojeli i oni, ale sami bohužel nemůžou nic dělat, protože nemají potřebné vybavení. Snad i to se časem zlepší. Likvidace injekčního materiálu a zásady bezpečného braní je opravdu jedna z věcí, které opakujeme klientům nejčastěji a stále do kola. Ale nikdy toho není dost. Bohužel z kapacitních důvodů pro nás momentálně není reálné kontrolovat park několikrát denně, ale namátkově se tak děje. Doufám tedy, že se situace brzy zlepší, uvědomujeme si, jak důležité to je pro naše fungování v Holešovicích. Děkujeme také za podporu snad už nebudete mít s našimi klienty další špatné zkušenosti. Za všechny z K-centra přeji hezký den, Jana Justinová