Jak ovlivňuje marihuana můj život
Venca
Dobrý den, mám na vás dotaz. Rád bych věděl, jak a jestli vůbec může marihuana ovlivnit mé motorické schopnosti a IQ (myslím z dlouhodobého, ne krátkodobého hlediska). Řeším to, protože jsem začal v 15 (je mi 16) a vím, že tento problém existuje a mám o sebe strach. Hulím průměrně jednou do týdne, někdy méně. Občas si dám měsíční detox, aby "to" ve mně nebylo pořád. Děkuji za odpověď a přeji vám pěkný den.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Venco,
a šlo by upřesnit, čeho přesně se obáváte nebo jakých změn jste si všiml?
Přeci jenom, pokud je to tak, že hulíte cca 1rok, z toho si sem tam dáte i měsíční detox a jinak jednoho jointa nebo pár šluků v průběhu týdne, nečekala bych, že si vůbec nějakých změn všimnete. Takže mne spíš napadá, jestli vám užívání marihuany nespouští úzkosti. To by bylo mnohem typičtější, než při této frekvenci užívání trvalý vliv na motoriku nebo IQ.
Je-li to tak, pak by bylo dobré to vnímat jako varování a užívání se jednoduše zcela vyhnout. Znamenalo by to, že marihuana prostě není nic pro vás, nesedí vám a nedělá vám dobře.
Pomoci by mohlo i to, když se podíváte na svou rodinu. Nenašel byste třeba i v rodině sklony k úzkostem, přehnené starostlivosti a velkým obavám, nebo i jiným psychickým potížím (deprese, závislosti apod.)?
Nebo jste si nějakých podobných problémů začal všímat sám u sebe?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.