to se mi snad jenom zdá :)
Xcalibur
Mám pocit, že moje sousedka bere nějaký stimulační drogy?...jenomže jde o typickou vesnickou ženskou středního věku. Před měsícem sem si toho všimnul poprvé, potkali sme se na ulici, pozdravili, a pak mi začla něco vyprávět, zarazilo mě, jak byla ukecaná a hlavně, že měla rozjetý zornice a taky ty pohyby, nemohla stát v klidu :) Ale hodil sem to za hlavu, že mi to možná jenom tak připadalo, sledoval sem jí, ale pak byla normální :) Až teď nedávno zase - prokazatelně na nějakejch stimulantech. Ale nechápu, kde by ona mohla vzít nějaký ilegální substance (i když vypadala jak na piku), chci se zeptat, můžou tohle dělat třeba nějaký léky nebo antidepresiva? Nebo až zas bude "frčet", mám se jí zeptat?? Fakt mě to zajímá, nechápu :))

Odpověděl: Monika Krejčová
Dobrý den!To je fajn, že máte starost o svou sousedku, či je to pouze zvědavost? Napadá mne, že když vás potkala, tak měla prostě radost, že vás vidí a proto ta ukecanost. No a teď k těm viditelným projevům, které popisujete. Některé léky, které obsahují tzv. pseudoefedrin jako třeba Paralen plus, nebo Modafen, či léky na hubnutí, mohou skutečně ve větší dávce plus třeba v kombinaci s kafem způsobit to, co jste popisoval ve vašem dotazu (rozšířené zornice, zrychlené pohyby..). Pokud budete mít však i nadále obavy, že se děje něco víc - jako, že vaše sousedka bere drogy - a chcete jí nějak pomoci (pokud to není jen zvědavost, ta není asi úplně na místě), tak se jí samozřejmě můžete zeptat, ale pozor je to dost tenký led. A pokud nejste důvěrni přátelé...(?)Přeji hezký den.