Drogy
Nevímjak
Dobrý den chtěla bych zjistit jaká instituce se zabývají tím že na prácovisti zejména v hotelu zaměstnanci užívají tvrdé drogy zejména pervitin zaměstnavatel o všem ví a neřeší situaci.. Ják postupovat

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
obávám se, že dotazem se dostáváme trochu nad rámec naší poradny, která se primárně zaměřuje na uživatele drog a jejich blízké. Přesto jsem se pokusila dohledat, kam by bylo možné se v této situaci obrátit. A podle mého máte několik možností, záležet bude hodně na tom, čeho chcete vlastně dosáhnout.
Bezpochyby můžete oficiálně oslovit zaměstnavatele a upozornit ho na své podezření, že jeho zaměstnanci užívají v pracovní době návykové látky, nebo se pohybují na pracovišti pod vlivem návykových látek. V obou případech by docházelo k porušení bezpečnostních předpisů. Sám zaměstnavatel má pak právo své zaměstnance kontrolovat. A vyvodit z výsledků testů důsledky.
Pokud je to tak, že se domníváte, že sám zaměstnavatel o okolnostech ví a neřeší je, a chcete, aby kontrola byla zaměřena de facto i na zaměstnavatele, pak se můžete obrátit na inspektorát práce. Přes stránky Státního inspektorátu se dostanete na ty oblastní, kde můžete podat podnět k prošetření.
Státní úřad inspekce práce a oblastní inspektoráty práce jsou oprávněny:
kontrolovat u zaměstnavatelů dodržování povinností vyplývajících z právních předpisů
vyžadovat odstranění zjištěných nedostatků
ukládat pokuty
Tady odkaz na Státní inspektorát - zde, kde předpokládám, se již konkrétně doptáte, jak postupovat.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.