Averze
Asisi
Díky za podporu a nabídku....!!!Jenže ona nechce chodit ani k té nynější doktorce-prý neví PROČ tam má chodit, že se cítí "dost v pohodě a stabilizovaná...?!"A kdyby měla problémy..že by "zavolala". Už jsem jí SANANIM..nabízela...nehledě na to, že tahle "Dr" není zadarmo...Asi jí budu muset nechat "uzrát"..zřejmě není dobré "někoho do něčeho natlačit" mohlo by to ztratit "na půvabu"..co myslíte...?A hlavně "má velkou averzi vůči skupinám"!!! To vnitřně odmítá už od léčby..kde jí tenhle způsob doléčování nabízeli..Neumí mi pořádně vysvětlit proč..."nesedí jí to" mezi těmi lidmi či co, nechce se otevřít, má problémy s komunikací a je dost uzavřená..i terapeutka měla problémy se jí dostat "pod kůži"..Mohl by to být následek "tříletého užívání toho perníkohnoje"???Bude tedy lepší v tomto případě zvolit "vyčkávací postoj" nebo mám být razantnější v přesvědčovacích metodách??(ale úspěch pak přepokládám hodně nejistý..) DÍKYYYYYYYY

Odpověděl: Martin Hulík
V razantních přesvědčovacích metodách bych byl opatrný - vhodné místo na řešení této otázky je rodičovská skupina. Začít docházet do nějakého terapeutického programu je jistě zátěž, neznám nikoho, kdo by to bral jako úplnou samozřejmost. Máte pravdu, když budete dceru nutit příliš, nebude to moc efektivní. Buď sem nedorazí "z principu" nebo tady nebude moc spokojená. Její motivaci můžete ovlivnit, ale jen do jisté míry. Když bude docházet na skupiny jen aby byl doma klid, bude to podle toho vypadat. Na druhou stranu pak může zjistit, že z toho má nějaký užitek a pokračovat z vlastní vůle. Motivace se vždy vyvíjí a hledá. Možná byste s ní mohla mluvit o tom, co by mohlo změnit její názor (např. relaps, dlouhodobější nespokojenost s životem bez drog, těžko zvladatelné chutě na drogy, atd.) Důležité je, že návštěva u nás nebo v jiném doléčovacím programu je pro ni nezávazná a i po nástupu do programu může docházku dobrovolně ukončit. Dceřina averze ke skupinám může pramenit z různých příčin - uzavřená povaha, předchozí užívání pervitinu, zkušenost z léčby, míra motivace ke změně, může to být výmluva nebo to všechno dohromady a ještě něco. Neznám ji, takže se na to těžko odpovídá. Snad to takhle stačí. A znovu opakuji, na rodičovské skupině bude více prostoru se těmito záležitostmi zabývat.