poradte prosim typ drogy
HanaL
Dcera se casto zminuje o nabizene droze - "kouli".Muzete mi napsat, co je to za drogu a v jake cenove relaci se pohybuje a jak je nebezpecna?Jeji pritel bere i vice "kouli" denne,je to mozne? Co vetsinou nasleduje po teto droze (jaky typ drogy)? Dekuji s pozdravem maminka- zacatecnik

Odpověděl:
Dobrý den, "koule" je slangový název pro drogu extázi. Jedná se o tzv. "taneční drogu", která se vyskytuje nejčastěji v podobě malé tablety s nějakým vyraženým symbolem. Výjimečně to mohou být i gelové kapsle různých barev, jemný bílý prášek nebo roztok. Základní látkou této drogy je MDMA (metylendioxymetamfetamin) - stimulační látka, která má mimo jiné i euforické a empatické účinky. Cena za jednu tabletu se pohybuje běžně mezi 250,- až 300,- Kč. U extáze nevzniká fyzická závislost, ale jejím rizikem je závislost psychická. Často se právě užívá a je spojena s tanečními parties. Většina uživatelů užívá extázi v intervalu 1-4x za 2 měsíce, což je obvykle interval dostatečně dlouhý na regeneraci organismu, takže se většinou u uživatelů neobjevují žádné závažné objektivní ani subjektivní potíže. Pokud ale píšete, že přítel vaší dcery užívá i více "koulí" denně, můžou se u něj objevit problémy (jako u jiných stimulantů) jako např. ztráta zájmů a koníčků, hubnutí nebo psychické poruchy (stihomam, paranoia, aj.), které mohou v ojedinělých případech vést k vážnějšímu či trvalému poškození organismu. Velkým nebezpečím u extáze je jejich "falšování" - tzn., že tableta neobsahuje jen MDMA, ale prodávají se místo ní různé léky, které můžou být zdraví či životu nebezpečné. Jinak se při užití extáze můžou vyskytnout potíže jako nevolnost, zvracení, závratě, třes nebo zvýšené pocení. Nejzávažnější a nejčastější příčinou případného kolapsu je úpal - přehřátí organismu. Dochází k němu kvůli tomu, že uživatel díky droze necítí žízeň a navíc se jeho organismus několikahodinovým tancem a nedostatkem kyslíku na tanečních parties vyčerpává. Na závěr se ptáte, co většinou následuje po této droze. Na to bohužel ale neexistuje jednoznačná odpověď, protože u každého člověka je to úplně jiné. Někdo může u experimentů s "taneční drogou" skončit a vůbec to neznamená, že bude cokoliv následovat. Na druhou stranu někteří experimentátoři chtějí zkusit víc věcí, víc drog, víc zážitků,..., a pak to tedy znamená, že nějaká další droga může následovat. Myslím si, že máte velkou šanci zjistit, pokud by skutečně něco následovalo, co se děje, pokud budete mít s Vaší dcerou i nadále otevřený vztah a budete o těchto věcech otevřeně povídat. Doufám, že Vám tyto informace pomohly, a pokud byste potřebovala jakékoliv další, nebo si chtěla o něčem promluvit, napište nebo zavolejte do K-centra na tel.č.: 283 872 186. Případné další informace o extázi, ale i jiných drogách, najdete i na www.extc.cz. Tak hodně štěstí, s pozdravem Eva Geblerová