Doléčba a životostyl
Asisi
Životní styl - to je jistě i její problém...Chutě má, to mi i přiznala, ale má zájem jen o to čtení - ve dne v noci. Teď chce malovat....tak jí nakoupím barvy....ale asi to nebude úplně „ono"..jsem pořád v práci a ve všední dny je sama...se svými knihami a „útěky do středověku v románech". Jen tak tak, že se mnou jde každou neděli aspoň na delší výlet... „nenadšená" a trochu mi i pomůže s tím, co je doma potřeba. Jinak chodí (tedy byla zatímod léčby jednou k jedné Dr...v Bohnicích, ale nechtěla mi říct, co probíraly a tak..tak jsem nenaléhala...Jen se občas zeptám, nemá-li „nějaký prpblém" a je-li vše O.K....a ten test -aspoň z moče-orientačně-byl dobrý..TEDY SNAD, když říkáte...nejisté..Dělám-děláme asi MÁLO, že?????? Co ještě více, jak jí mám v té abstinenci pomoci VÍC????? Jde to vůbec???A co to čtení....NECHAT JÍ??? (v SNANIMu jsem 2 x na rodičosezení byla...pro mě je to částečně pomoc...)

Odpověděl: Martin Hulík
Nemyslím, že děláte málo. Docházka do rodičovské skupiny je chvályhodná (asi máte na mysli stacionář) a evidentně máte o dceru starost - obojí je slibné. Doporučuji vám docházet tam nadále, pomůže vám to zaujmout takovou strategii, která bude efektivní (a můžete si tam ujasnit i některé změny v chování dcery, např. to čtení). Důležité je, že větší část zodpovědnosti za dceřinu další abstinenci má ona sama - proto by měla urychleně začít někam docházet. Jedna návštěva u lékaře po měsíci od léčby je zoufale málo. Takže opakuji naší nabídku: může si k nám zavolat a objednat se na nezávaznou schůzku, kde dostane informace o doléčovacím programu. Pokud se jí to bude zamlouvat, může velmi rychle nastoupit (za předpokladu že abstinuje). V první fázi by šlo o docházku 3x týdne na skupinový program (v podvečer, vždy 1,5 hodiny) a jedna individuální konzultace týdně (čas dle dohody). Později je docházka méně častá. To celé zhruba na půl roku. Bližší informace najdete na http://www.sananim.cz/sananim/index.php3?akce=dolec nebo ještě lépe telefonicky.