Marihuana
help123
Dobrý den, nedávno jsem sem psala ohledně stavů z kombinování pervitinu a marihuany. Mé stavy se po týdnu a půl zlepšili, už se cítím jako dříve, do téhle doby jsem měla pořád zvláštní stavy párkrát denně, takové úzkosti (bála jsem se ničeho, z ničeho nic, např. když jsem přišla do školy, začala se mi motat hlava, potit ruce, bušit srdce.. nebo jsem se klepala. A někdy jsem najednou začala mít strach, že se např. udusím a nebudu moct dýchat, přestože se mi dýchalo normálně..). Ale ty už přestaly a nyní ze začínám pomalu cítit jako dřív. Ale chci se zeptat, jestli je riziko, že až si zahulím (marihuanu), mohly by se mé úzkosti vrátit? Mám v plánu počkat cca do konce května, až budu mít po maturitě, ale dřív jsem hulila skoro každý den a nikdy jsem žádné špatné stavy neměla. Takže mě zajímá, jestli když dám za cca měsíc zase joint, bez pervitinu, samozřejmě, by se ty úzkosti mohly vrátit.. mám z toho celkem strach, ale zároveň bych chtěla zase občas užít marihuanu.. děkuji předem a přeji hezké Veliknoce:)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
bohužel vám nikdo nezaručí příjemný průběh užití marihuany. To, co jste zažila, z paměti nevymažete. A to, co bezesporu silně ovlivňuje průpběh intoxikace, je i naše vlastní očekávání toho, jak bude intoxikace probáhat. Takže pokud se budete opakování zážitku obávat, už dopředu se strachovat z toho, co bude, o to pravděpodobněji k němu dojde. Samozřejmě je v tomto směru zcela na místě dát si nějakou dobu prostě pauzu, nehulit, neužívat žádné drogy. A pak bude hrát roli i to, v jaké náladě a v jakém nastavení a za jakých okolností do dalšího užití půjdete. Opatrnost je na místě ... tedy pak i ohledně množství a rychlosti návratu k pravidelnému užívání.
Dobrá nálada, známé prostředí, příjemná společnost, bezpečí a klid, je to, co vám může zajistit bazální pocit bezpečí a minimalizovat rizika. Zároveň může pomoci mít po ruce někoho, komu důvěřujete, kdo by vás případnými pocity úzkosti až paniky dokázal provézt. Stejně tak je ale možné, že vám zážitek z kombinace pervitnu s marihuanou "v hlavě otevřel dvířka", která už jen tak nezavřete. Je to jedno z rizik, které k užívání těchto látek patří.
Kdyby se vám takové zážitky vracely i v budoucnu, stálo by za to zvážit, jestli vám podobné experimentování s vaším psychickým zdravím za to stojí, a pak možná i navštítvit odborníka: psychiatra-adiktologa. Podobné potíže se v těch lepších případech samy časem srovnají a zcela vymizí, v těch horších se naopak vrací, případně roste i jejich intenzita a postupně přebírají domninantní roli.
Stačí takto?
Zdraví,
Gabriela Minařík.