*lucky*
Dobry den,chtěla bych se zeptat: 1. zdali uzivání pervitinu a extází může ovlivnit menstruační cyklus?(užívá-li někdo rok přibližně 1x za 14 dní pervitin,extáze) 2.jáký je rozdíl mezi "dojezdem" a prvními příznaky fyzické zavislosti?a za jak dlouho se člověk stává fyz. závislým??

Odpověděl:
Ahoj Lucky, užívání pervitinu nebo extáze (nebo koneckonců jakékoliv drogy) je pro tělo školdlivé. Tělo se brání přísunu takovýchto látek a někdy se tedy stává, že se menstruační cyklus naruší nebo dokonce i zmizí. Jestli se tak stane a za jak dlouho je individuální, potíže tedy můžou být způsobeny jak drogami tak ale i něčím jiným. K tvé druhé otázce - dalo by se říct, že "dojezd" může být jedním ze symptomů fyzické závislosti, ale vyskytuje se i u lidí, kteří závislost nemají. Dojezd je následek přetěžování organismu drogou a vylučování příslušných psychoaktivních látek z těla. Za fyzicky závislého lze považovat člověka, u kterého se vyskytnou tři a více z následujících jevů: silná touha užívat drogu, potíže s kontrolou nad drogou (jde o množství drogy nebo počátek/ukončení užívání), potřeba vyšších dávek drogy ke stejnému účinku jako na počátku užívání, zanedbávání jiných zájmů na úkor drogy a naopak zvyšování množství času věnovaného získání, užívání nebo zotavení se z účinku drogy, pokračování v užívání drogy i přes jasné projevy následků nebo užívání drogy ke zmírnění příznaků (tělesného) odvykacího stavu. Fyzická závislost se vytváří u každého jinak rychle. Záleží na stavu organismu každého jednotlivého člověka. Pokud bys chtěla zjistit, jak je na tom konkrétní osoba (ať už jsi to ty nebo někdo jiný) s fyzickou závislostí, je dobré nejen projít výše popsané jevy a spočítat, kolik z nich se jí týká, ale taky třeba vysadit na nějakou dobu (rozhodně ne kratší než měsíc) pervitin i extázi a uvidí se, zda se objeví abstinenční příznaky. Na obou těchto drogách bývají ale spíš psychické než fyzické "absťáky" (chuť na drogu, stesk po zábavě s ní spojené, po zážitcích na ní, myšlenky na ní...), takže potíže fyzického rázu jsou opravdu spíš dojezdem. Každopádně je vždycky lepší přestat dřív než později! Kdybys potřebovala ještě víc informací, nebo to třeba chtěla s někým "probrat", můžeš zavolat do "Káčka": 283 872 186. Tak hodně štěstí.