Láska versus pervitin
Pipi
Cca 27 let užívám pervitin,i.u.od druhé aplikace.(od 18 do 30let jsem abstinovala od perníku,užívala jsem kokain,extázi,alkohol ovšem pouze víkendove).Nyní opět 10 let nitrožilně perník.posledni 2 roky se snažím přestat,zadařilo se mi to loni u rodicu,mimo prahu.pouze pár měsíců,ale převážně to bylo také ze zdravotních důvodu.Posledni 4 měsíce střídavě beru/abstinuji,před cca 6ti týdny jsem se zamilovala.pritel užívá pervitin nosem nebo kouří,ne každý den,ne velké množství.nema rád jehli. Přestala jsem si poprvé pichat, začala trošku šňupat.behem 6ti týdnů jsem podlehla cca 4× možná 5×,většinou po hádce.samotne mi z toho není dobré a konečně jsem trošku začala fungovat,tím myslim,že jsem schopna vstávat ráno a bez ničeho fungovat...přítel ale stále užívá, a užívá přede mnou s jeho přáteli (nosem nebo kouřením),chce po mě abych na to koukala ale neužívala to..někdy se mi daří to odmítat protoze nějaké šňupání me nikterak moc nebavi,ale dnes jsem třeba musela utéct a hned v tramvaji jsem potkala známého,koupila si a dala si...teď se na mě přítel zlobí, on si myslí,že on sám není feťák v pravém slova slova smyslu a že já bych to melA zvládat...navíc strašně tloustnu a přijde mi,že jsem čím dál víc velké depresi...myslím často na sebevraždu,přitom jsem zamilovaná...když sem s ním a nebereme oba dva tak mi to vůbec nechybí...naopak jsem šťastnější...ale potom on začne s přáteli šňupat a i kdybych ho při aplikaci neviděla,vidim rozdíl v jeho chování,vnímám to a vždy se stane něco špatného...nedorozumění...hádka... zajímá mě,zda-li je to vůbec v lidských silách v mém případě přestat vedle něho když on bude užívat,jak bychom to měli řešit. Musím také dodat,že je to cizinec,konkrétně z ruskojazyčné komunity,mohl by být všem prikladem,je velmi chytrý,spravedlivý většinou(pokud tedy není klamán nekym),vím,že to se mnou myslí dobře,dělá to pro me dobro že mi to zakazuje,ale jaká je prosím realita jak se věci mají?můžete to sem napsat,aby si to i on mohl přečíst?děkuji moc.

Odpověděl: Amrit Sen
Pipi, zdravím Vás,
díky za důvěru. Cením si Vaší otevřenosti, nemáte to lehké, ani jednoduché. Na řadu vznesených otázek si z mého pohledu nejlépe odpovíte sama. Skoro 30 let na drogách, k tomu další problémy,  to není jen tak. Pokud Vaše užívání nechcete dotáhnout k předčasné smrti, je na čase vyhledat odbornou pomoc a začít s léčbou závislosti.
Odpusťte, ale přítele do toho netahejte, pokud sám drogy užívá. Je úplně jedno jakým způsobem, nemůže Vám nijak pomoci, naopak. Byť je jasné, že Vás drogy ničí, zakazovat Vám je užívat, nemůže nikdo, natož jejich uživatel.
Doporučuji Vám tedy kontaktovat odbornou podporu, zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné poradenství uživatelům návykových látek a domluvit si termín schůzky.
Může jít o zcela nezávazný pohovor, který může proběhnout i zcela anonymně. Uleví se Vám, získáte pochopení, užitečné informace a mnoho dalšího, nikdo se na Vás nebude dívat skrz prsty, natož Vás přemlouvat, někam tlačit, ani Vás do čehokoli nutit. Můžete se ale nechat insprovat. Jsme v kontaktu s mnoha bývalými závislými uživateli, kteří užívali podobně dlouhou dobu, jako Vy a dokázali se uzdravit, žijí spokojený, šťastný život. Dobrá zpráva, stále jich přibývá...
Na počátku jejich cesty k uzdravení byl kontakt s odbornou podporou a pomocí, nebo společenstvím vzájemně se podporujících uzdravujících se závislých, často obojím.
Nezáleží na tom, jestli si vyberete adiktologickou ambulanci, kontaktní centrum, nebo AT poradnu. Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné adiktologiocké služby, obratem pošleme.
Ja můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat kontakty sama, se dozvíte rovněž na stránkách poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, Brna, či jejich okolí, zajděte i na mítink svépomocného společenství NA - Anonymních Narkomanů, kam sebou můžete vzít i svého přítele:
NA - Anonymní Narkomani CZ
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Přeji Vám vše dobré, budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Buďte na sebe opatrná, Amrit Sen.