Trava a psychika
Luk
K dotazu od Adely s nazvem strach: myslim, ze to, ze se Adele stavy po huleni se budou opakovat pouze tehdy pokud bude opakovat stejnej pristup k droze. Myslim, ze pokud by se snazila uvolnit, snazila se zazitek prozit, poddat se toku myslenek, nebranit se pohrouzit do stavu, tak by se to opakovat nemelo. Mozna cilena prace na sve psychice mimo stav, presneji prace na jeji uzkosti a hlavne jejich pricinach by mohla velmi pomoci. Take si myslim, ze presne obeznameni s úcinkem drogy jako katalizatoru vnitrnich procesu by take pomohlo-informace tohoto charakteru divce viditelne chybi, jinak by se neptala. Nemyslite? Luk

Odpověděl: Jana Justinová
To si fakt nemyslím! Vypadá to, že Adéla není zrovna nováček, co se drog týče, a její otázka rozhodně není hloupá. I kdyby byla, lepší se ptát stokrát než nikdy, na to se většinou krutě dojede. Jestli je marihuana "katalyzátorem vnitřních procesů" je dost diskutabilní, ale do toho se pouštět nebudeme. V každém případě je to v první řadě psychotropní látka, která má své účinky a rizika. A jestli vám dělá děsně dobře, neznamená to, že musí dělat dobře všem. Úzkosti Adély teď v první řadě pocházejí z očekávání problému při dalším užití THC, takže to je asi věc, které by se měla vyhnout nejspíš, ne? Tak udělá přesně to, co říkáte - zapracuje na svých úzkostech i na své psychice.