Pervitin
Kiki
Dobrý den,
potřebuji moc poradit, jestli je nějaká možnost partnera zkusit přemluvit na léčbu (bere pervitin), když si to nechce přiznat a dokonce tvrdí, že nic nebere. Jsem zoufalá, máme rodinu a je to k nevydržení. Šílené změny nálad, někdy agrese. Nedá se s ním normálně bavit, vše je špatně, za vše můžu já. Mluví i o sebevraždě, že už ho tady nic nebaví. Nevím co mám dělat. Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den Kiki,
děkujeme za dotaz. Je dobře, že jste napsala.
Vnímáme, že celá situace je pro Vás hodně složitá a náročná. Každá situace, tedy i ta Vaše, má však nějaká řešení. Zdá se, že partner má s pervitinem potíže, které si nepřiznává; Vám dokonce ani nepřiznává, že pervitin užívá. Píšete, že máte rodinu - partnerovo užívání a vše s ním spojené tedy nemá dopady jen na Váš vztah, ale musí se nutně nějak promítat do atmosféry a nálady v celé rodině, musí mít nějaké dopady i na vaše dítě/děti.
Píšete, že se s partnerem nedá normálně bavit. Vedle toho, že Vám pravděpodobně zapírá své užívání, svaluje vinu za vše na Vás. Možná je to v duchu hesla "nejlepší obrana je útok..." - těžko říci takto nadálku. Možná je také zoufalý a neví, jak z toho ven. Také píšete, že Váš partner mluví o sebevraždě. Ať je to jakkoliv, taková prohlášení není nikdy dobré brát na lehkou váhu. Pokud má člověk sebevražedné myšlenky, měl by dostat odpovídající péči. Otázkou však je, co Vy jako partnerka máte s tímto prohlášením dělat? Chce od Vás partner pomoc? Nebo ve Vás chce probouzet obavy a další pocity viny? Tato a další témata by bylo potřeba probrat více do hloubky.
Pokud o to budete stát, určitě bychom Vám doporučili objednat se do některého ze zařízení, která pracují s drogově závislými a jejich blízkými. Objednat na bezplatnou konzultaci se tam můžete Vy sama, případně i s partnerem, pokud tomu bude nakloněn.
Z Vašich řádků je zřejmé, že jste v situaci, ve které Vám není dobře. Přijměte prosím pomoc, zasloužíte si ji.
Odkud jste? V Praze je možné objednat se např. do naší Poradny pro rodiče a osoby blízké. Kontakty na podobná zařízení ve Vašem okolí Vám rádi zašleme.
Poradna pro rodiče a osoby blízké SANANIM
Adresa: Žitná 1574/51, 110 00 Praha 1
Tel.: 284 824 234, 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Provozní doba:
Po:  9:00 - 19:00
Út - Čt : 9:00 - 17:00
Pá:  9:00 - 15:00
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud Vás ještě cokoliv bude zajímat, určitě napište!
Jiří Tupý