Penicilin a marihuana
Annonym
Dobry den, od pondelka jsem na penicilinovych antibiotikach a mam je dobrat az v nedeli, jenze v patek chci jit na party a chci tam hulit travu. Chtel bych se zeptat, jestli je to dobry napad, popripade co se mi muze stat, jestli to udelam. Dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Organismus je v tomto období (léčba antibiotikum) citlivější a podobné zásahy, jako je konzumace drog, je nevhodná. Snadněji může dojít například k dehydrataci, prohloubení účinku látky, přehřátí mozku a další zbytečné komplikace, které mohou souviset s interakcemi jednotlivých látek nebo onemocněním, pro které je medikament užíván. S ohledem na důvody, proč jsou nebo byla antibiotika nasazena, bych to nedoporučovala. Pokud je organismus oslaben nemocí, vnitřní orgány (především játra) mají i bez toho, aby byla užita nějaká droga, už tak velkou zátěží (se zpracováním právě antibiotik). Optimální doba je cca tři týdny od dobrání léků. Po tuto dobu by bylo vhodné vyhnout všem drogám, včetně alkoholu.
Konečné rozhodnutí je samozřejmě na Vás, dle mého úsudku je zcela zbytečné podstupovat rizika.
S pozdravem, MK