Kontaminované povrchy-toluen
Uživatel toluenu
Dobrý den,
jsou hladké povrchy očištěné toluenem zdraví nebezpečné? Nemůžu v bezpečnostních listech ani nikde jinde dohledat, jestli po vypareni toluenu zůstává na povrchu nějaká škodlivá látka. Jestli nevíte, tak mě prosím nasmerujte někam, kde bych se toto mohl dočíst. Díky moc

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, ale rozumím tomu, že se uživatel toluenu ptá, jestli jsou povrchy po očištění toluenu nebezpečné?
V kontextu naší poradny používáme slovo "uživatel", nejčastěji v souvislosti s užíváním drog a jestli správně chápu, Vy ho používáte k práci, je to tak?
Toluen je organické rozpouštědlo, které velmi rychle samovolně vyprchá, ale jestli "čištěný" povrch, například barva, atd, případně zreagoval tak, aby byl nebezpečný, opravdu, nezlobte se, nedokážeme posoudit a záležet může na látce, látkách, ze kterých je zmiňovaný povrch vyroben. Příklad: pokud budete "leštit", nebo čistit sklo, nebo kov, bez dalších nánosů, pak po odpaření toluenu z povrchu, to znamená velmi brzy a po odvětrání, rozhodně nic nehrozí.
Předpokládal bych, že než začnete s toluenem pracovat, měl byste o základních pravidlech zacházení s ním a dalšími těkavými, jedovatými a mimořádně hořlavými rozpouštědly, něco vědět. Jasný návod je na každé distribuované nádobě a k základní edukaci pro člověka, který má s toluenem bezpečně pracovat, stačí.
Nebo jste uživatel, tedy člověk, který toluen používá pro změněné stavy vědomí? Jestli ano, pak už nerozumím ničemu.
Prosím tedy, abyste příště dotaz srozumitelněji interpretoval, za to děkuji.
Pro Váš klid bude nejlepší, když se s otázkami kolem praktického používání toluenu při práci, obrátíte na prodejce v drogerii, nebo prodejnách barvy, laky.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.