thc v krvi chronického kuřáka
nevim
Dobrý den, měl bych dotaz jak dlouho se drží thc v krvi těžce chronického huliče, kouřil jsme několik let každý den (někdy i víc než gram kvalitního skéra), ale nyní mě čekají testy krve a moči kvůli školy na kterou se hlásím, od posledního šluku do těchto testů uběhne 37 dní, rád bych věděl jaká je pravděpodobnost že testy projdu, předem děkuju za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
bohužel vám na vaši otázku nedokážeme spolehlivě odpovědět. Detoxifikace těla od THC je proces, který podléhá řadě proměnných. Krom toho, co sám píšete, tj. intenzita užívání, množství užívané drogy a účinných látek v ní apod. se na celé věci projevuje i stav orgánů, které látku metabolizují, včetně různých individuálních proměnných. THC se ukládá v tucích a i po vysazení se z tuků uvolňuje do těla a tak screeningové testy bývají i celkem dlouhou dobu reaktivní, resp. abych byla přesnější, screeningové testy mohou reagovat i velmi dlouho po vysazení, někdy i více než měsíc. Screeningové testy si můžete koupit v lékárně a sám si je vyzkoušet, nicméně i screeningových testů je více typů a mají různou spolehlivost a přesnost. Pokud jde o školu, víte o jaké testy půjde? Jak jsem psala, screeningové testy jsou reaktivní třeba i na metabolity, nebo celou skupinu látek a mohou tak budit dojem, že jste aktuálně pod vlivem, byť hladina THC v tu chvíli bude naprosto minimální. Teprve laboratorní testy jsou schopné tuto hladinu určit a dát jasnou odpověď na to, zda jste či nejste pod vlivem. I proto se například řidičům doporučuje trvat na testech laboratorních a nespokojit se s výsledkem screeningového testu.
Pokud byste si chtěl nechat zjistit skutečnou hladinu THC v laboratoři, můžete tak učinit i jako samoplátce v rámci specializovaných laboratoří. Jednou z nich je například tato:
Ústřední toxikologická laboratoř
při Ústavu soudního lékařství a toxikologie Všeobecné fakultní nemocnice v Praze
areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2
Ke Karlovu 2, 120 00 Praha 2,
Tel.: 224 967 188
- konzultace k odběru na tel.: 224 911 267
http://www.vfn.cz/pracoviste/kliniky-a-oddeleni/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie/ Otevřít odkaz v novém okně
Pokud byste se chtěl nechat otestovat, volejte poslední z uvedených telefonních čísel.
Stačí takto?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.