mam zavislost na mabronu
AGAVE
PROSIM O RADU.NEVIM UŽ JAK DALE.MAM ZÁVISLOST NA LEKU MABRON.MAM BOLESTI ZAD A UŽIVÁM NA BOLEST MABRON.DÁVKY JSEM SI KOLIKRÁT ZVYŠIL A DOSTAL JSEM SE DO ZÁVISLOSTI.POKUD LEK NEUŽIJU TAK MAM ABSTAK.CHCI SE TOHO ZBAVIT A NEVIM JAK .CHCI SE NAHLASIT NA NĚJAKOU ODVIKACI KURU ALE NEVIM JAK.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Agave, a díky za dotaz.
Podle toho, co píšete, tak si uvědomujete svou závislosti na Mabronu Už to je velký krok, který je ke změně potřeba! Je dobře, že jste si přiznal problém a určitě to chtělo odvahu! Gratuluju.
Mabron je lék, který užíváte primárně kvůli bolestem zad. Obsahuje účinnou látku tramadoli hydrochloridum. Nepíšete nic o tom, jak velké dávky užíváte, jak dlouhou dobu, jak často, ani zda jde o retardovanou formu léku. Nevím nic o vašem zdravotním stavu, předchozích zkušenostech s užíváním léků na bolest, neznám vaši zdravotní anamnézu, případně historii závislosti. Nevím, jaké pokusy o vysazení nebo snížení dávek máte za sebou, jak jste postupoval, ani jak tyto pokusy probíhaly, na čem selhaly. Chci tím říct, že se jen velmi těžko takhle na dálku radí a posuzuje, jaká forma pomoci by pro vás byla nejvhodnější. Jsou lidé, kteří zvládnout postupně vysazovat v domácím prostředí při konzultování s lékařem, případně podporou rodiny. Jsou tací, kteří nedokáží nával bolestí nebo nepohodlí a špatného spaní ustát, a proto preferují vysazení léků pod dohledem lékaře v chráněném prostředí nemocnice, mimo domov. Ze všeho nejdřív bych vám proto doporučila konzultovat vaši situaci s lékařem, který vám léky předepisuje. Ten by s vámi měl probrat možnosti, případně vám napsat doporučení.
Lidem se většinou těžko k podobným přešlapům přiznává, ale věřte, že nejste první ani poslední, kdo si ulevil od bolesti tím, že si zvýšil svévolně dávky léků. Nikdo vás za to nepochválí, ale bez přiznání pravdy se pravděpodobně nepohnete dál. Nemluvě o tom, že bude potřeba vedle závislosti také nějak řešit vaše bolesti zad, nebo se alespoň připravit na to, co se bude dít.
Pokud byste trval na svém rozhodnutí nastoupit odvykací kůru bez konzultace se svým ošetřujícím lékařem, pak se můžete obrátit na kteroukoli detoxifikační jednotku i samostatně. Většina jich je při nemocnicích a některé vyžadují doporučení lékaře, případně alespoň nějakou zprávu o vašem zdravotním stavu, dávkování léků, potížích apod. Po telefonu se můžete podrobně doptat. Detoxy nefungují spádově, můžete si tedy vybrat kterýkoli detox v ČR. Jejich seznam najdete například zde.
V tuto chvíli tedy alespoň takto. Držím palce, aby vám rozhodnutí poprat se se závislostí na Mabronu vydrželo a nevzdal jste to. Snadné to nebude, ale určitě to stojí za to.
A samozřejmě budu ráda, když napíšete, jak jste se rozmyslel, případně jak se situace vyvíjí dál.
Držím palce.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.