Marihuana a zoloft
Hroch
Dobry den, uz tretim tydnem uzivam zoloft predepsany doktorem. Vcerajsem si dal maleho jointa. Kdyz jsem si ho dal citil jsem se dobre. A dnes asi 24hodin potom. Se citim jako obvykle. Jeste do toho belu male mnozstvi xanaxu taky od doktora.
Ptam se jestli by mi mohl maly joint, jednou za cas, zkomplikovat lecbu a pripadne jak a jak moc?
Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Kombinování různých typů drog, stejně tak kombinování drog s léky, je vždy nežádoucí a přináší to plnou škálu různých rizik.
Veškeré drogy (včetně alkoholu a THC), ale i jiné další léky s antidepresivy mohou v některých případech velmi výrazně interagovat. Vše je velmi závislé od typu antidepresiva a drogy. Jednoznačné ovšem je, že člověk, který užívá antidepresiva, by neměl o užívání drog vůbec ani uvažovat. Nejenom, že je zde riziko různých somatických potíží, ale především s ohledem na základní onemocnění, kvůli kterému je medikace podávána. Zde je pak velký předpoklad, že další průběh psychických potíží, které jsou medikací léčeny, mohou být velmi výrazně drogou zhoršeny.  Účinek drogy je závislý na řadě faktorů, jako je aktuální zdravotní stav, okolní situace, momentální naladění konzumující osoby, může se tedy stát, že konzumace marihuany může ovlivnit Vaši léčbu, případně ovlivnit Váš aktuální psychický stav.
Co se týče Xanaxu, i přes to, že je předepisován lékařem, může při dlouhodobém užívání způsobit nemalé potíže. Používání léků ze skupiny benzodiazepinů může vést ke vzniku návyku a emocionální/fyzické závislosti k těmto přípravkům. Riziko závislosti se zvyšuje s dávkou a délkou léčby, může být vyšší u pacientů se sklonem k zneužívání alkoholu či léků. Závislost na lécích se může vyskytnout i při doporučených dávkách.
Takže, když to shrneme - antidepresiva, benzodiazepin a THC opravdu ideální kombinací není. Možná teď nepociťujete žádné potíže, ale obávám se, že dříve nebo později přijdou. To, jak se rozhodnete co dál budete užívat nebo ne je samozřejmě na Vás, já bych doporučila zbytečně neriskovat, dodržovat léčebný doporučený režim a otevřeně hovořit se svým ošetřujícím lékařem.
Mějte se hezky, MK