Pervitin a svaly asi po 150x
alexx
Dobrý den vím, že píšu již po několikáté, ale konečně mám nejspíš odpověď co se mi stalo. Přes to napětí svalů mě neuroložka poslala do EXPY poradny kde řeší třeba i Parkinsona. Udělali mi rezonanci páteře a hlavy. Páteř v pořádku na hlavě mi něco našli ale nic vážného. Každopádně to napětí svalů podle příznaku a jak se to chová není problém v těle, ale v hlavě. Doktorka říkala, že tohle je velice vzácné a je dost pravděpodobně, že to mám z užívaní pervitinu ale není si jista. Možná kombinace přetížení + drogy. Jde o poškození nějakého centra v mozku. No další věc. Lečí mě Rivotrilem, přijde mi to jako čerta vyhanět ďáblem. Ne teda vysoký dávky jsem max na 1,5 mg denně, ale stejně z toho mam strach. Chci se zeptat je na tohle nějaká studie? Ani v nemocnici si nejsou jisti, hlavně se s tím to co mam já se setkavaji uplne poprve. jde o stazene svaly a na brise se mi tu furt stahuje a uvolnuje nazváno jako Belly dancer syndrom. Je něco čím by se dal mozek podpořit nebo nějak to ovlivnit? Nebo nejaky odbornik co se pres tuhle problematiku zajíma. Prootože v expy poradne se s tim setkavají s nečim podobnym, ale vyjimecne jen po užívaní drog.... Ja chodim vsude mozne, ale mam furt nejak problem se dokopat dojit si nekam na addictologii. Nevim ani sama proč. Děkuji za každou odpověd. Jsem z Prahy a je mi 28.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
BDD (belly dancer diskinesia) je velice vzácné onemocnění a neví se přesná příčina. Četla jsem kasuistiku, kde se BDD rozvinulo u pacienta po té, co dostal anribiotika a doperidon (lék na nevolnost a proti zvracení, byl to první případ rozvoje BDD po domperidonu). Všechny testy byly negtivní, jak to většinou při neurologických dyskinézích bývá. Neurologie dokáže dobře popsat příznaky, ale léčba je zatím možná jen v minimu neurologických onemocnění. Nejsem neurolog ale psychiatr, ale na škole jsme se většinou zhodli, že neurologie je hodně smutný a beznadějný obor. Nejsem si jistá, jesti jde o přesílení ložiska mozku, tak extrapyramidové nemoci většinou nefungují, ale v extrapyramidovým centre budou vědět víc. Je teorie, že může jít o disfunkci inhibičních sinálních (míšních) interneuronů nebo se taky předpokládá jíná teorie, že může jít o strukturální reorganizaci lokálních neuronových okruzích, Co je zajímavé, že BDD mizí ve spánku, stejně jako jiné extrapyramidové nemoci, například m. Huntingtoni. Příčin BDD může být hodně, po pervitině jsem se s tím zatím nesetkala, lidé jsou vykroucení, ale nedělá jim to takové problémy a po upozornění jsou schopni se přestat kroutit. S BDD to moc nejde, Rivotril jako myorelaxans je dobrá volba,, závilsoti bych se nebála,, protože Vám jde spíš o úlevu a nemyslím si, že jste v minulosti užívala BZD ve velkým. 1,5mg denně není veliká dávka, dá sa vysadit po několika týdnech najednou, po roce do měsíce. V kasuistice se píše, že pacient s BDD byl léčen rivotrilem per os a zároveň promethazinem inj. Dále je s aspon částečným efektem popisován diazepam, haloperidol a aripiprazol. Taky se dáva BDD do souvislosti i s bránicí a frenickým nervem, pak se dá použít botulotoxin A.
ješte připojím tabulku možných příčín, i když často se žádná příčina nenajde:
Table 1
Table showing the various etiologies of abdominal wall dyskinesia
Post abdominal surgery
Uncomplicated vaginal delivery
Osmotic demyelination syndrome
Intramedullary thoracic cord tumor
Tardive syndromes
Compressive thoracic radiculopathy
Levodopa-induced movements
Diaphragmatic flutter
Basal Ganglia lesions
Functional movement disorders
Přeju ať najdete s doktorkou něco, co Vám pomůže a nebojte se léků, i když můžou být návykové, protože je nutné posudzovat risk a benefit. A pokud rivotril nějaký benefit přináší, který převišuje risk, tak ho užívejte alespoň dokud Vám doktorka neřekne, že už to nic nepřínáší a stačí.
S pozdravem,
VP