Test z vlasu
Donnie
Dobry den nejsem drogove zavisly ale pred tydnem jsem si zakouril pervitin tak za 200kc a pritelkyne me chce otestovat skrze vlasoveho testu jelikoz nemam dlouhe vlasy cca 5- 7 cm zjisti to nejsem dlouhodoby uzivatel a nejsem zavisly jen jsem si chtel naposledy zablbnout pred svatbou s kamaradem ale hrozi mi ze o vse prijdu a mame spolu male dite po tomhle uz to nikdy nevezmu prosim o strucnou odpoved vazim cca 80kg ps pervitin pro me na cely zivot skoncil ale ma pritelkyne to nechce pochopit protoze jsem porusil slib ktery jsem ji dal po treti dekuju daniel

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Donnie,
díky za dotaz i za důvěru.
Testy z vlasů se provádí zcela výjimečně a nejsou zrovna nejlevnější. Často se testuje zhruba 3-6cm vlasů nebo ochlupení (méně, roste pomaleji), které mapují odpovídající období doby růstu zpětně (většinou jde o cca 3 měsíce). Většinou je to tak, že jednorázové užití nezaznamenají. Znatelné jsou zejména několikadenní až týdenní epizody, případně období opakovaného užívání.  Podrobnosti by vám však sdělili přímo v laboratoři, která takové testy provádí - ve většině případů jde o specializované toxikologické laboratoře jakou je například i Ústřední toxikologická laboratoř:
Ústřední toxilologická laboratoř při Ústavu soudního lékařství a toxikologie Všeobecné fakultní nemocnice v Praze
areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2
Ke Karlovu 2, 120 00 Praha 2,
Tel.: 224 967 188
- konzultace k odběru na tel.: 224 911 267
http://www.vfn.cz/pracoviste/kliniky-a-oddeleni/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie/ Otevřít odkaz v novém okně
Pokud chcete znát podrobnosti, obraťte se na uvedený telefonické kontakty a zeptejte se na podrobnosti.  V minulosti se testování z vlasů a ochlupení zabývala např. MUDr. Balíková, netuším, jestli zde však stále působí.
K vašemu dotazu mne však napadá ještě jedna věc - píšete, že přítelkyně vám nevěří, protože jste jí opakovaně slíbil s užíváním pervitinu zcela přestat a tento slib jste porušil. Sám mluvíte o tom, že se necítíte závislý, přesto jste se nechal k užití zlákat.
Chápu, že jste pevně rozhodnutý dál neužívat a slib dodržet, ale stejně tak rozumím přítelkyni, se kterou máte dítě, a která chce nejspíš ne jen své dítě, ale i sebe a váš vztah chránit. Nejspíš právě pro to vám dává ultimátum a vyhrožuje testování na drogy. Né proto, aby vás trápila, ale aby věděla pravdu, mohla vám věřit, věděla na čem je ... měli jste možnost o tom spolu mluvit v klidu, bez výhružek, výčitek a ultimát? Možná byste se v takovém rozhovoru dověděl, že jí na vás a vašem vztahu velmi záleží a drogy v ní budí hrůzu a strach.
Drogy jsou pro spoustu lidí velkým strašákem, dokáží pomalu ale jistě zničit i ty nejkrásnější rodinné a partnerské vztahy. A na začátku to často vypadá tak, že si druhý ve vztahu ničeho ani moc nevšimá, připisuje potíže jiným okolnostem. Postupně však mohou hrát větší roli a hlavně nabourávají to základní, na čem vztahy stojí - důvěru a spolehlivost.
Vy jste nejspíš v situaci, kdy zjišťujete, jestli má přítelkyně šanci odhalit pravdu. Pokud ano, přiznáte se? A pokud ne, budete lhát? Když test nic neodhalí, bude vám partnerka věřit? Nebo i tak bude mít své tušení, informace a ve výsledku se jen přesvědčí, že jste její důvěru zklamal třeba i na základě něčeho jiného? Důvěra je ve vztahu zásadní věc, a i malé lži se dokáží nabalovat. Někdy je lepší přiznat pravdu, než se do kolotoče lží zamotávat. A ano, přiznáním pravdy riskujete - nevíte, co přítelkyně udělá ... stejně tak riskujete lhaním - přítelkyni možná seberete pádný argument, ale vztah začnete stavět na pochybách, zamlčování a nedůvěře. Rozumím tomu, že teď jste před výhružkami, že byste o vše přišel, možná trochu v panice, co by bylo, kdyby se dověděla pravdu ... ale přeci jenom, zvažte to.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.