DOTAZ
lul
Zdravím nedávno som užil asi 6x behom 2 týždňov lysohlavky cca 50 kusov.. Posledný krát ako som ich mal som sa v noci začal hrozne budiť a cítil som sa úplne divne.. Začalo sa mi strašne ťažko vyjadrovať a prerušil som úplne kontakt s realitou.. Chcem sa opýtať čo mi vlastne môže byť?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, lul,
píšete, že jste v posledních 2 týdnech užl6x lysohlávky. Nic víc jsem se o vás ani těch posledních 2 týdnech zpětně z dotazu nedověděla. Netuším, kdy naposledy jste je užil, jaké byly dávky, co se v průběhu experimentů dělo. Nevím, jaké máte předchozí zkušenosti s drogami. Netuším, kolik vám je let, jak jste na tom zdravotně po psychické a fyzické stránce. Stejně tak nemám představu o tom, jakou máte rodinnou anamnézu.
Není dost dobře možné kvalitně vyhodnotit, co se s vámi v tuto chvíli děje. Současný stav může a možná i souvisí s předchozí experimenty. Sám nejspíš máte pocit, že tomu tak je, nebo se pletu? Zažil jste něco podobného v minulosti? Jak to probíhalo a jak dlouho stav odezníval? Jste nyní v tomto stavu nepřetržitě, nebo jde spíše o chvíle, kdy se cítíte neschopný vyjadřovat a že nemáte kontakt s realitou?
Samosebou může jít o stav, který si vyžádá psychiatrické ošetření a třeba i následnou medikaci - možná jde o nějakou podobu rezicuální psychotické poruchy. Ale jak říkám, těžko to takhle na dálku na základě těch pár informací hodnotit. Pokud by tento stav v horizontu dní neodezněl, pak je na místě vyhledat odbornou pomoc. Hlavním důvodem je zastavení tohoto stavu, u něhož jinak hrozí přechod do chronické podoby, která na sebe následně může nabalovat i další potíže (např. se vám špatně komunikujete, přestanete s lidmi komunikovat, začnete se zavírat doma, následovat bude sociální izolace, psychické potíže se budou prohlubovat atd.). Chronické a dlouhodobě zanedbané stavy tohoto typu se léčí jen velmi obtížně a proto je dobré je nezanedbat a řešit pokud možno co nejdřív. V podobných případech je dobré se objednat hned i z důvodu často dlouhých čekacích lhůt, zrušit schůzku nakonec můžete kdykoli. Co vy na to? Máte tušení, ke komu by bylo možné se objednat? Pokud ne, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, pokusila bych se zprostředkovat vám na někoho kontakt. Ideálně AT poradna, adiktologický ambulance, psychiatr-adiktolog.
S pozdravem a přáním, aby bylo brzo lépe,
Gabriela Minařík.