Alergia na extázu
Lorana
Dobrý deň chcela by som sa spýtať či je možné že som dostala alergickú reakciu na koleso? Zatial som ho mala v podstate trikrát a vždy sa mi potom objavili červené svrbiace vyrážky po tele akokeby ma niečo doštípalo ale podľa mňa to nejsu štípance. Je to hrozne nepríjemné.

Odpověděl: Amrit Sen
Lorano, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, ale takto na dálku na Váš dotaz my, ani nikdo jiný, spolehlivě odpovědět nedokážeme. To může jen lékař, po vyšetření a případných testech na alergie.
Každý člověk je neopakovatelný originál a drogy na něj mohou působit různě, podobně jako důsledky jejich užití, či užívání, se mohou u jednotlivců lišit.
Z teoretického hlediska tedy alergická reakce možná je, nicméně, že může jít i o psychosomatický projev, nebo že potíže s užitím drogy přímo nesouvisí, rovněž vyloučit nelze.
Co je však jisté, že každé užití drogy zatěžuje a oslabuje imunitní systém. Organizmus vyslal zprávy, že pro Vás drogy nejsou tím pravým ořechovým. Nevezmete li jeho signály vážně, můžete počítat i s vážnějšími potížemi.
Ať už jde o alergickou rakci, či jinou nežádoucí okolnost, nemusí být vůbec jasné, jestli jde o reakci na MDMA - Extázi, nebo další, nejrůznější, často i velmi nebezpečné příměsi, které zpravidla tablety, "koule", atd., kterými výrobci i distributoři drogy ředí, obsahují. Nezřídka se stává, že distribuovaný "materiál", nebsahuje MDMA vůbec, ať už "nějak" účinkuje, či ne.
Znamená to, že chcete li mít klid a jasno, měla byste se napříště drogám obloukem vyhnout a pokud se popsané projevy objeví i tak, určitě vyhledat lékařskou pomoc.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.