info
simona
Dobry den neviem ci som sa obratila spravne ,,chcem sa spytat co mam robit ked u nas v meste dospeli ludia predavaju drogi maloletim a doslova detom ,,je to katastrofa poznam aj cloveka ktory to tu predava kam sa mam obratit ked nechcem aby vedeli ze ja som to oznamila ,,Dakujem za radu

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Simono,
je skvělé vidět, že jsou mezi námi pořád lidé, kteří nejsou ke svému okolí lhostejní a zajímají se o dění kolem sebe, byť se jich bezprostředně netýká. Díky za to.
Oznámení můžete podat přímo na policii - a to klidně i anonymně, osobně, písemně nebo telefonicky (klidně i přímo v situaci, kdy budete něčeho podobného svědkem volat a popsat, co vidíte). Rovnou se policii svěřte s tím, že si nepřejete své jméno zveřejnovat a ptejte se, zda je to možné; při telefonickém oznámení to většinou problém není, rozhodně by neměli nikomu při kontrole místa sdělovat vaše nacionále.
Další možností je kontaktovat organizace, které se ve vašem městě problematice drog věnují a konzultovat situaci s nimi - může jít o protidrogového koordinátora (minimálně v ČR to možné je), vedení města, nebo také školu či místo, kam děti-zákazníci dochází, případně přímo zařízení pro uživatele drog.
Vyjma policie, která má povinnost situaci prošetřit - například by měla na místo po podání telefonického oznámení zajet a prověřit, co se děje - vám však nemohu zaručit jakýkoli postup ani výsledek. Pokud jsou lidé zvyklí prodej mladým lidem v tomto místě přehlížet, nejspíš se po opakovaném upozornění na distribuci nestane nic závratného, maximálně se prodej přesune jinam.
Chcete-li iniciovat opravdovou změnu, pak se nejspíš neobejdete bez podpory veřejnosti a zviditelnění situace, kdy by se vám podařilo upozornit na vážnost problému a potažmo tak varovala dealery, že nejsou neviditelní a mohou se dostat do problémů. To už by však mohlo obnášet i prozrazení vlastní identity, případně nakontakovat někoho, kdo by s tím neměl problém (místní noviny, média apod.).
S přáním, aby vám zájem o své okolí vydržel,
Gabriela Minařík.