Přítel
Jana
Dobré ránko,
Děkuji za odpovědi..Žijeme teď momentálně v Tilburgu v Holandsku..Na internetu jsem žádné kliniky na testování nenašla.vím,že je jedna v Haagu,ale to je dost daleko a výjde nás to dost draho.Vy asi o Holandských klinikách nic vědět nebudete..nebo ano?..zkusím něco vymyslet..jinak,podle mě jsem to od přítele nechytla.nejsem žlutá akorad jsem unavená.ale to bude tím těhotenstvím.moč mám normální.předtím,než jsem to věděla,jsme se nechránili..teď už ano..snad to bude dobré.
Jestli mi zde nevýjde jedna nová práce,vracíme se asi do Prahy.takže jestli mi neudělají testy hned tady.udělají je v Česku.
Jo,jinak,tady normálně gynekologové krevní testy při těhotenství těhotným nedělají.já si to vyprosila u praktické lékařky.
Jen pro zajímavost,gynekologické vyšetření zde, mě stálo 180€..a to nejdřív musíte jít k praktickému lékaři,který nemá ani ultrazvuk.ten se mi tam podíval a poslal mě,že si mám najít gynekologa.no,to já jen tak..je to tady otřes..
Přeji pěkný den

Odpověděl: Amrit Sen
Jano, opět zdravím.
Nechtěl jsem strašit, ale povzbudit Vás k aktivitě, což se snad podařilo. Žloutenka typu C se nemusí, kromě únavy, dlouhá léta nijak projevit a "žloutnutí" je typické ředevším u žloutenky typu A, někdy B.
Určitě máte možnost se nechat v Holandsku bezplatně otestovat nejen na žloutenky, ale i na HIV, případně syfilis, v kontaktních centrech a dalších adiktologických službách, jak státních, tek především v neziskových nestátních.
I v Holandsku se zmiňované testy dělají, se souhlasem těhotné vždy, stejně, jako u nás, nejpozději těsně před porodem.
Kontakty na zařízení, která poskytují služby pro uživatele návykových látek a jejich blízké v Evropě, najdete také na stránkách Evropského monitorovacího centra pro drogy a drogovou závislost (European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction).
EMCDDA - European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction:
http://www.emcdda.europa.eu/
EMCDDA provozuje na svých stránkách databázi EDDRA (v rámci sekce Best practice portal / Tools). Tam můžete vyhledat ověřené projekty a zařízení pro prevenci a léčbu drogové závislosti, také konkrétní služby, včetně holandských, které zdarma testují na infekční nemoci:
http://www.emcdda.europa.eu/themes/best-practice/examples
Dále můžete zkusit kontaktovat Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti, holandské "focal point" The National Monitoring Centre for Drugs and Addiction (National Focal Point; NMC) a požádat o doporučení vhodné organizace / zařízení a získat kontakty:
http://www.emcdda.europa.eu/countries/drug-reports/2018/netherlands_en
Případně se můžete podívat do databáze neziskových organizací, které se věnují drogové problematice na webu UNODC - Úřadu OSN pro drogy a kriminalitu: http://www.unodc.org/
Možná bude snažší podívat se na stránky města, ve kterém žijete, tam rovněž určitě najdete i odkazy na neziskové služby.
Přeji hodně štěstí, Amrit Sen.